Spindlar o annat småkryp

Igår när jag tog en dusch så upptäcker jag en liten spindel i ett hörn. Kan meddela att jag höll väldigt god koll på den så den inte skulle dimpa ner i ansiktet på mig. Om den inte hade suttit så högt upp hade jag tagit duschslangen och sköljt ner den i avloppet. Den spindeln ska va jäklit glad att han lever.

Inte nog med det. Jag har fått flytta ut i lillstugan nu när inte Tommy o Karin bor där, skönt att slippa sova på en tältsäng smal som en sticka inne i vardagsrummet.
Och då igår just innan jag skulle somna upptäcker jag en spindel även där, storlek större. Gigantisk enligt mig. Han satt där i sitt lilla hörn i taket. Men sen börjar han röra sig. I riktning mot MIG! Jag var så trött så jag visste inte om jag skulle orka kliva upp och försöka ta bort den. Låg och funderade ut olika taktiker hur han skulle dö. Om jag skulle ta flugsmällarn, eller en sko, eller vad? Om jag hade haft ett hårspray hade jag lätt sprayat fast han i taket. Det har funkat förut. (den spindeln satt iofs fast där i taket väldigt länge) Men jag hade inget hårspray och jag visste inte om jag skulle våga döda den på nåt annat sätt. Ett annat sätt som fungerar alldeles utmärkt är dammsugare. Tro mig, jag vet. Men nån sån hade jag inte heller.
Så jag blev tvungen att ligga och försöka hålla koll på spindeln. 

Till slut somnade jag. Men vaknade gång på gång. En gång var den bara borta. Men då kom en flugjäkel och surrade, så jag ändå inte kunde sova. Man skulle nog kunna säga att jag inte fått särskilt mkt sömn i natt. Undrar bara vart spindeln är nu.. :-o

Tur jag hade världens finaste jakt-katt där. Som ändå bara låg och sov, så han var inte mkt till hjälp. Men lite tryggt kändes det att ha kisse där. Är ju lite läskigt att bo i en stuga mitt ute i skogen alldeles ensam. Nu behöver vi ju inte påpeka att stugan står på mamma o pappas gård och att det är ju bara att gå in till huset om det skulle va nåt, nä det hör inte till. ;P

image64

SötTotte

image65

JägarTotte

image66

Förskräckt Totte

Han är allt bra gullig han.. :) Men det va INTE spindeln

Kommentarer
Postat av: ida

Godmorgon!
Ha en trevlig dag utan spindlar o dylikt!
ciaao!

2007-04-12 @ 08:25:08
URL: http://idos.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0