Nytt och gammalt

Lista på vad som finns eller som bör finnas i min nya lägenhet:

  • Värme! (där jag bor nu fryser jag halverst ihjäl)
  • KALLT vatten (här får man dricka ljummet)
  • Ett större kök än det jag har nu
  • Snygga tapeter och snygg inredning. (hänger väl ganska mkt på mig iofs)
  • Stor uteplats (har hört der ryktas om att det ska vara det)
  • Inga onödiga trappor att släpa tunga möbler eller mkt tvätt.
  • Roliga människor som kommer på besök (ja det är upp till er folket)
  • Sol dom dagar jag vill, så jag kan sitta på min uteplats och bli brun.
  • Schyssta grannar. (hoppas)
  • Städerska (Olga kanske?)
  • Kock
  • En eller annan fest kan jag kanske bjuda på oxå..

Det där får jag nog snart reda på. Jag har ju faktiskt inte sett lägenheten än. Jag litar på dig syrran, att den är så bra som du säger. ;) På tal om lägenheten borde jag nog slå en pling till hyresvärden, så jag får komma och kolla på den på torsdag. Hoppas även på att få skriva kontraktet den dagen, istället för fredag.

Jag har ganska mkt jag måste göra idag.

  • Ringa Tobbe hyresvärden
  • Fara en tvär på skolan och hämta några grejer
  • Gå på stan och hitta presenter till mina brudar som har fyllt år
  • Gymet kanske. Åtminstone en prommis.
  • Sola
  • Duscha
  • Packa
  • Dra till Skelet.

A, det va nog allt. Men jag kan säkert komma på fler saker. Städa behöver jag då inte göra, för det är skinande rent här. Jag och Idan hade storstädning igår. Var några och kollade på lägenheten. Hoppas dom vill flytta in redan 31 maj. Om dom nu ska ha den.

image26

Jag, Denise och Vickan. Mina 2 flickor som fyllt år. I helgen ska det bli fest. :)


Kommentarer
Postat av: ida

jag ska typ muta dom att dom vill flytta in senare :D

2007-03-28 @ 19:35:00
URL: http://idos.blogg.se
Postat av: Pia

hej mayo!
jag längtar, längtar, längtar till sommaren! :D
Jag köpte massa saker till min balkong igår så den kommer att bli jättefin.
Och då kanske du hellre kommer att hänga på min uteplats än din egen! :P
Fick du tag i Tobbe? Får du titta på lägenheten?
Ojoj, jag har verkligen massor att göra men jag vill ju hinna träffa dig med!
Är du hemma hela helgen?
Jag skulle egentligen va ledig imorgon, men jag får jobba o jag behöver ju slantarna.
Vilken dag ska ni festa?
Jag är lite sugen på att gå ut för jag hade så kul förra helgen! ;)
Lycka till förresten med att hitta en budbärare...
Puss o kram

2007-03-29 @ 10:20:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0