Lycksele

Igår på dagen var jag, mamma och mormor till Lycksele för att gå på minnesstund. Mammas kusin som dött i cancer. Sorgligt, men det var en riktigt fin minnesstund. Och faktiskt kul att få träffa släktingar, även om det hade känts roligare om det hade varit under andra omständigheter.

 
Hemma hos Gunborg, mormors syster. Fick supergod smörgåstårta.

image570


image573

3 av syskonen Tjernberg. Ingvar, Irma och min mormor Signe. Rätt söta va?



Efter en lugn helg kommer Partyhelg
Ungefär som efter regn kommer solsken.

image564

Våra smarriga jordgubbsdrinkar

  


image568

Allmänt trevlig helg. Men kan tänka mig att vissa andra oxå har det bra. Syftar på en viss Simon som befinner sig i Barcelona just nu. Lite avis är man ju....

Och jo förresten, läste Idos blogg där det upprepade gånger står att hon tappat bort sin telefon och då slog det mig att det har ju faktiskt jag med gjort för nån dag sen. Utan att upptäcka det dessutom.
Så här gick det till:

Jag och Pia gick till gymmet och jag skulle kolla en grej på mobilen. Upptäckte då att jag inte hade den i fickan, men tänkte att jag har väl lämnat den hemma då. När jag väl kommer hem och upptäcker att den ligger på golvet framför dörren tänkte jag att det var jättekonstigt eftersom jag aldrig skulle lagt den där, men tänkte inte mer på det. Lite senare ringer min mamma för att undra om jag hittat igen min telefon. Vadå tänkte jag, den har väl inte varit borta. Men jo det hade den visst varit. Tydligen nån som ringt mamma för att berätta att hon hittat en telefon i lekparken och sedan lagt den i brevinkastet. Man skulle nog kunna kalla det tur!

Jag tycks ofta ha tur i mitt mobilborttappande. Minns förra året då jag under samma vecka tappade bort telefonen 2 gånger men fick igen den båda gångerna. Är inte det tur, så säg! :)

Kommentarer
Postat av: Ida

Såg ut som smarriga drinkar, och jag som också brukar ha så tur med mobilen...hoppas det är så nu också!

2008-04-06 @ 17:07:38
Postat av: Pia

Thank you for the night out ;)
Det var skoj. Ikväll blir det dans! Vi ses där!
Kram

2008-04-07 @ 14:42:38
URL: http://piabur.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0