Middag o picknick

I onsdags var jag ute och åt med Simon, Liza o Fredrik. På Balzac blev det. Valde entrecote och det var helt okej, förutom att köttet hade väldigt mycket senor och det var både lite blodigt och bränt på samma gång trots att jag valt medium.



Ser rätt gott ut va?

 

En supertrevlig kväll, tack för sällskapet! :)

Nu till nåt annat.. Enda sen i början av sommaren har jag, Vickan o Denise sagt att vi ska ha picknick. Men eftersom jobb krockat och vädret inte varit som det ska så har det dragits ut, tills nu! Igårkväll blev äntligen vår lilla picknick av. Vi satt på bryggan nere vid Ainas. Om än det inte var sol och värme så var det åtminstone väldigt väldigt roligt. Blev att leta fram dom varmaste höstkläderna!

Här kommer lite bilder:



Vin, öl, cider, potatissallad, skinka, bröd, kex, ost, vindruvor och lite karra var vad vi hade att bjuda på.

  

De tre musketöserna. Denise, Vickan o jag

Efter en lååång stund på bryggan gick vi på en liten rabarberjakt och se vad vi fann!





Vi hittade en propeller oxå.. Men Vickan verkar då minsann inte vilja va me på bild.



Här ville jag o Dimmsan bli fotade med skyltgubben.. Men som ni ser blev bara våra händer med.



Denise och två fiskar



Denise o Vickan framför "gräsbusken"



Kan meddela att äpplena inte är helt mogna ännu. Rätt sura.



Dags för Denise att gå hem o natta. Vickan o jag fortsatte vår upptäcktsfärd själva

   

Det kändes som vi var små igen med alla våra rackartyg, men roligt hade vi. Och nej, vi snodde inte sparkcykeln. Bara lånade den o ställde tillbaka den sen igen..

Vårt bästa fynd: STUDSMATTAN!!!





   

    

Rutschkanan var blöt o kall. :-S

Tänk Denise, att du missade det här.. Illa illa!! :P
Och här kommer 2 cykelbilder till dig. Vi ville visa dig att det var en cykel designad till oss tre. Vickan på sadeln cyklandes, jag i barnstolen och du framme i korgen. Den perfekta cykeln för dom tre musketöserna med andra ord...





Sen var det dags att gå hem även för oss. Blev bara tvungen ta kort på dom elefanterna i gångtunneln.



Här är en av dom... den som hade minst klotter på sig.

Ja det var allt från igår. Idag har jag sovit till kl 3, jag vet helt galet men även sjukt skönt. Som jag schåat mig dom senaste dagarna var jag hade jag nog förtjänat dom där sovtimmarna.

Ikväll ska jag ut o äta på Balzac igen. Den här gången med jobbet. Ska bli kul. Är sjukt hungrig.

Kommentarer
Postat av: Pia

ojojoj... ja, jag säger då det!

Tänk vad barnen kan hitta på om natten! ;)

kramsen

2008-08-22 @ 18:14:10
URL: http://piabur.blogg.se/
Postat av: jessica

vad roligt. vilka ska du ut med i morgon? =)

2008-08-22 @ 19:16:45
URL: http://jwikberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0