Jädrans tvätt och pepparkaksstjärnor...

Är så trött så trött så trött. Helt sjukt att man ska behöva betala dyrt en hel vecka efter en enda partykväll. i trötthet!!!

Drar mig verkligen för att gå ner till tvättstugan och hämta tvätten. Orkade inte ens hänga upp den sista maskinen utan har tänkt hänga det nånstans i min puttiga lilla lägenhet. iofs var det bara 2 par jeans, dom kan gott och väl få ligga kvar i maskinen en stund till medan den övriga tvätten kanske hinner torka någorlunda. Ja annars blir det knepigt, vart tusan skulle jag kunna hänga allt på tork här...??

..På min nya adventsstjärna kanske.. Som inte ser lika fin ut när den är tänd.. Köpte en GRÅ stjärna som skulle matcha mina gardiner. När man tänder den ser den BRUN ut.. som en pepparkaka. Jag vill väl inte ha en pepparkaksjulstjärna heller.. :( Så den kan väl lika gärna få bli torkställ då..

Nej usch vilket deppigt inlägg det verkar bli idag. Men vad annat kan man vänta sig av en trött tjej som blev tvungen jobba över en massa pga att nån hade fastnat i tunnelbanan och inte kunde hämta sin unge i tid.. som till råga på allt köpt fel julstjärna och måste göra nåt så tråkigt som att tvätta.

Nej fy pyttsan! Men imorron slutar jag ivarjefall klockan 3 och på kvällen ska jag å Lotta käka middag, dricka vin/glögg och baka lite julgodis.
Ska bli skönt med helg! Dessutom kommer mammsen hit på måndag. Och syrran kommer på torsdag. Och faktiskt så är det bara 15 dagar till jag kommer hem över julen o får träffa alla mina nära o kära.

Äsch nu tänker jag strunta i om tvätten är torr eller ej. Dags att hämtas. Sen ska jag kasta mig på sängen och hoppas Bosse för en gångs skull skippar sin damprunda som han normalt sett alltid får just vid sängdags. Då gäller det tydligen att springa runt runt runt och leva om så mycket man kan. Själv tycker jag inte det är så passande. Tycker han kan hålla på med sånt medan jag är på jobbet istället.

På tal om jobbet så hade vi APT och avdelningsmöte igår. Blev med andra ord en 12 timmars arbetsdag igår. 8.00-20.30. Det hände 2 roliga saker den dagen.
1. att en av ungarna tyckte jag luktade klubba. Tror nog man ska ta det positivt. i en unges ögon är väl klubbor bland det bästa som finns.
2. Vi fick tomtegröt, skinkmackor och julklappar. Alla hade fått en hemlig kompis att köpa en klapp till. Jag fick ett fint halsband, undrar vem det va som köpt det. :) sen fick vi julklappar av chefen oxå. Såna där helt underbara ulltomtar.. Som jag för övrigt måste gömma för att Bosse inte ska leka sönder den. Igår plockade han upp den från min handväska som låg i hallen och la den på sängen och trodde väl att vi kunde busa med den lite, men nej då trodde han minsann fel den lille rackarn.. Nu står den hööögt uppe på en hylla.

Fan, det blev ett längre inlägg än tänkt. Nu sticker jag ner till tvättis o hämtar upp allt.. sen vet ni vad jag kommer göra på stuberten.. SOOOOVA!!! Gonatt!


Kommentarer
Postat av: Pia

Tvätt, tvätt, tvätt, Bosse, tvätt, lite gnäll, stacksrs mig, ful stjärna, tvätt, bosse... :)



Vilket otroligt kul inlägg syrran! :P



Fast det är klart att du måste få skriva av dig även om dina trista vardagar.



Själv har jag handlat och städat fast att jag är sjuk. Inte heller så kul!



Pusselipuss

2008-12-04 @ 23:46:49
URL: http://piabur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0