Festivalhelgen

Nu är den över. Fort gick det. Och jag är helt slut. Men det har varit extremt roligt.

Torsdagen:

Kan säga att det jag skrev i förra inlägget inte helt stämmer. Jag sa att jag INTE skulle ut på festivalområdet i torsdags, men det blev ändrade planer. Fick ett sms om jag ville joina Ida o Cissi och jag kunde inte stå emot. Mycket roligare än att vara hemma och städa.
Men det blev bara en kortare runda. Var väldigt väldigt kallt och mest "gammlern".





Fredagen:

Prinsess/födelsedagsparty
för Jessica o Nina. Väldigt mkt rosa och lila. Va en riktigt rolig idé. Hade jättekul.



Födelsedagsflickorna och deras superfina prinsessslottstårta.



Prinsessvärdinnorna hade gjort jättefint



Mycket lekar. Där håller jag på flytta russin från skål till skål. Inte min bästa gren om man säger så.



Princess Sparkle - vårat lag. Kom iaf på en snygg andra-plats :)



Allihopa (förutom Pia)



Vinnarlaget



Min fina frisyr som Pia gjorde.



Pia, Emma Ballong och Jessica



Pia Ballongmage



På väg till festivalen. Och sen fotades det inget mer den kvällen.



Lördagen:

Var såååå otroligt seg den dagen. Verkligen jättejättebakis. Lyckades kravla mig upp ur sängen vid 4, drog på Frasses för att få i mig nå käk (var väldigt nära att jag lämnat en liten kräkhög där inne, men jag lyckades hålla mig) Efter lite mat kändes det lite bättre och jag kunde ta mig lite ork för att röja lägenheten inför den kommande festen. (Varför städar man INNAN festen, tro mig nu är det ett bombnedslag, men det får jag ta hand om imorn)
Folket dök upp vid 7 tiden och jag hade väldigt trevligt även denna helg. Var däremot väldigt segt på drickarfronten. Var så o-sugen som man bara kan tänka sig. Men jag lyckades shotta litegrann och nån cider och drink slank ner.



Pia Partypingla, fin i turkost


Gungpatrullen, Linnea, Jessica och Joanna.



Liza, Vickan och Nicke



Idos



Dimmsan



Fredde, Nicke och Jessica



Sista drickat innan vi intredde festivalområdet.



Fredde



Vick o Denn posar



Sen var det slut på det roliga. Farbror Blå beordrade oss att hälla ut spriten. Liza började tokdricka men gav till slut med sig. Fredde och Nicke gömde sig bakom en bil och jag kände att jag var bara tvungen ha med polisen på bild. Han var ju faktiskt riktigt trevlig.



Äntligen inne på området. Fredde och Liza checkar in vad som finns att köpa. Men vi valde att använda pengarna till alkohol istället



Hittade Cissi inne i vimlet..



Och Simme..



Micke å Maggie



Och ett random band...



Och typ resten av kvällen satt vi uppe på scenen och chillade. Såg inget "riktigt" band och inte mkt annat heller. Men så länge man har roligt är det väl dumt att gå därifrån...

Sen gick vi och åt langos, hade lite popcornkrig (råkade kasta ett popcornskal i Anders öga och han fick lite ont)
Sen gick jag, Simme å Anders vidare mot efterfest hos Liza å Fredde.



På vägen passade dom på att plocka upp en "present" till Liza å Fredde. Dom blev jätteglada. :-S



På väg hem från Liza å Fredde kände jag för att plocka lite blommor. Nu står dom på mitt köksbord och blomstrar :)

När jag kom hem satt en lapp på dörren där det stod:

Varför hade du förfest utan att meddela oss? Det var lite otrevligt =)
/Vi som gick förbi och såg du och din katt i fönstret

Nu är jag ruggigt nyfiken på vem som kan ha skrivit det. Om Ni som skrev lappen läser det här så kan du ju alltid avslöja, så kan jag bjuda med er på nästa fest om ni har tur.

På tal om katten så lyckades han rymma si sådär 5 gånger under kvällens gång. En gång var han just ifärd med att attackera en igelkotte. Tur jag hann stoppa han. :)



Summan av kardemumman: En toppenfestival.

Fredag:
För mycket alkohol, för lite band (hörde bara lite av Europe, men såg dom knappt) Inga karuseller :( Men förutom det, en toppenkväll. Roligast var förfesten :D

Lördag: Trist att va så bakis. Såg knappt nåt band den kvällen heller. Inga karuseller. Roligt sällskap, god mat. Snäppet roligare än fredagen (på området iaf)

Idag har jag inte vart ett dugg bakis. Jag, Simme och Bosse har legat ute och solat. Fast Bosse lyckades på nåt vänster ta sig ur kopplet och rymma (igen) då fick han inte va ute längre...

Ikväll har jag varit hos P&M och sett film och käkat chirre å dirre.
Men nu ska jag hem och sova. Natt natt.

Kommentarer
Postat av: Pia

Långt men härligt inlägg. Bra sammanfattat. puss o hej

2008-06-30 @ 10:35:52
URL: http://piabur.blogg.se/
Postat av: Ida

Du verkar ha haft en toppenhelg!! Jättefin klänning du har! prinsesspartyt verkade skoj! Vi hörs mer om torsdag tjejen! fortsätt med dessa uppdateringar så blir det inte lika långtråkigt i lilla Byske! Gonaat!

2008-06-30 @ 22:53:11
URL: http://idos.blogg.se/
Postat av: Jessica

Det dära random-bandet var hur bra som helst, dom rockade jag till varje kväll fast dom hade samma låtar varje kväll. hihi :)

2008-07-01 @ 08:36:48
URL: http://jwikberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0