Klitsch

Oooooj, var det såå längesen jag sist uppdaterade? Dåligt av mig!
Och nu har jag så himla mycket som ska va me på bloggen att jag inte alls vet vart jag ska börja. Tror vi börjar me dom fräschaste nyheterna.

I tisdags var nämnligen jag, mamma o Pia på IKEA! Aaalltid lika roligt. Alltid! Nästan tur att man inte har så nära till Ikea, för man vill ju inte bli less heller. :) Fast lite jobbigt är det ju att sitta i en bil 3 timmar för att ta sig dit.

På vägen dit stöter man på Rolf. Det är vårat vägnöje. Staffan, Måns å Sören är 3 andra roliga skyltar på vägen till Haparanda. Ja det gäller att hitta på roliga saker för att få tiden att gå när man åker långt i bil.

 

Första stoppet var i Finland. Alko såklart...

 

..Och efter det Ikea, där vi var en evighet...

  

..För att hitta alldeles för mycket saker så att det knappt ryms i bilen. Var ett mysterium att få in allt i bilen. Men vi lyckades!

 

Och se så snyggt det vart sen!

  Mina nya gardiner och mitt nya bord. (Bortse från att korten sitter lite huller om bull, dom ska bytas.)

Hade mamma o pappa på besök idag. Bjöd dom på middag i utbyte med att mamma sydde mina gardiner och att pappa hjälpte mig montera och sätta upp saker.
På kvällen kom Pian på besök. Henne bjöd jag på te. Passade på att byta till lite mer våriga gardiner i vardagsrummet. :) 

  

Bosse var på lekhumör, vilket är bra för då kanske han sover ordentligt i natt och inte håller mig vaken.

image539

Får ta och blogga om allt jag inte bloggat om en annan dag, för jag orkar inte blogga mer idag.

Nu ska jag gå hem och sova. Imorgon blir det att jobba, sen Let's dance.
På lördag blir det oxå jobb och efter det fest skulle jag tro.

För övrigt är det Pia som har kommit med dagens uttryck, Klitsch vilket är en blandning mellan Klatschig färgklick enligt henne själv. Lite lättare att säga bara.
Jag hade även ett bra uttryck på vår Ikea-resa. Träröv = träsmak i röven. Oxå enklare att säga.
En vacker dag ska jag göra en ordlista.

GODNATT!

Kommentarer
Postat av: Pia

SAOL= Svenska Akademiens OrdLista
SBOL= Systrarna Burmans Ordlista :) Jag ska se till att införa ordet försnifflad i SBOL, ett ord som används flitigt i lägenhet 14 i vårat hus. Vill också skriva i min kommentar att jag tycker att du har fått superfint hemma, speciellt i köket. Och bloggen ser också helt ok ut.. säg bara till så kan jag hjälpa till med den! Börjar tycka att det ä kul att gö a om på bloggen: puss puss

2008-03-07 @ 01:26:08
URL: http://piabur.blogg.se
Postat av: Totte

Ett tips: om ni ser Bosse i sin lektunnel(som på bilden)så snurra tunneln jättefort medans Bosse är i, resultatet blir jätteroligt, Bosse vinglar omkring som att han precis kommit ut från Station 8
=)

2008-03-12 @ 20:08:13
Postat av: Emelie

träröv, haha det låter hemtrevlig maya!
fint du har det hemma också! :) IKEA in my heart!

2008-03-17 @ 19:06:07
URL: http://emelienor.blogg.se
Postat av: Emelie

träröv, haha det låter hemtrevlig maya!
fint du har det hemma också! :) IKEA in my heart!

2008-03-17 @ 19:06:21
URL: http://emelienor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0