När du får oväntat besök...

Torsdag och fredag:

Stängde dagis redan kl 16 och åkte ut till Elfvik för konferens på Nordic blue hotel.
Aftonen började med turkisk bad, sååå skönt och avkopplande.
Efter det trerättersmiddag. Kräftsoppa till förrätt (inte min favvo) Lamm och bakad potatis med rödvinssås och champinjoner till huvudrätt (supergott!) panacotta med sorbetglass till efterrätt (yummie!)
Sen en drink i baren och efter det till hotellrummet. Jag somnade kvart i kudden. (nytt utryck jag lärt mig av turken i badet)

På fredagen hade vi konferens hela dagen med många pauser för antingen fika eller lunch. Jag lär ha gått upp minst 3 kilo efter dom 2 dagarna.

Här kommer lite bilder:



Mitt hotellrum. Nr 333



Emma, Joel, jag o Camilla

  

Middagen



  

Tog en promenad på lunchen för att kika mig omkring. Var verkligen vackert överallt.

Fredag kväll:

Hemma igen, i väntan på mamma och pappa som skulle komma på besök.
Till slut plingade det på dörren och jag gick och öppnade för att upptäcka att det va PIA som plingat på. Vilken överraskning! Jag blev så chockad och rörd att jag knappt kunde prata. Jag hade inte den blekaste aning om att dom skulle ta henne med hit. Blev så himla glad!



Så hääär glada blev vi över att få ses!

På kvällen åkte vi till Mysingen, en restaurang med vedeldad pizza. Tycker det är sååå gott!
Sen åkte mamma o pappa tillbaka till deras hotell och jag o Pia åkte hem till mig för att sova.





Lördag:




Pia var lite svårväckt som ni ser på bilden.. :P Men till slut vaknade även hon och vi passade på att se lite Men in trees från min nya dator. :D
Sen kom mamma o pappa hit. Vi åkte till Linda för att hämta min soffa jag fått. En bäddsoffa så nu får vem som helst (nästan) komma på besök och sova över.



När soffan och övriga saker väl var på plats åkte vi till min moster Anita och hennes man Nino och åt lunch. Man får alltid god mat hos Anita. :)

Efter det var det dags för IKEA!! Eftersom Pia fortfarande inte är bra i knät sen operationen och hoppar på kryckor tyckte jag det skulle va lättare om hon åkte rullstol och så fick det bli. Jag var en bra rullstolschaffis.
Köpte lite nödvändigheter och krims krams. Grå filtar att täcka soffan med, vinglas och en sjalhållare. Sen fick jag en jättefin taklampa därifrån av mamma o pappa i inflyttningspresent. Tack tack!

  

På kvällen åkte jag och Pia till Foresta och hälsade på mamma o pappa för att se hur hotellet var. Riktigt snyggt var det! Sen åkte vi ner på söder till Greken på hörnet för att käka middag. Eftersom vi åt rätt sen lunch blev vi fort mätta, men oj så gott det var!

   
   
  

Söndag:

Mamma och pappa åkte med färjan till Åland så jag och Pia passade på att ta en runda på stan. Vi köpte knappt nånting. Det enda jag handlade var hårprodukter från en frisersalong som hade jubileumsrea. Blev sammanlagt 670 kr. Skulle annars kostat mig drygt 900 så det var helt klart värt det. Nu ska det färgas och fixas. Verkligen dags!!!

Gick in på MQ på Gallerian för att kolla om kusin Emanuel jobbade, och jo det gjorde han!



På kvällen gick jag och Pia på bio. Nu har jag äääntligen fått se Mamma Mia. Så småningon kommer dom ha sing a long på den, då ska jag lätt se den igen. och sjunga ut av bara den!



Mamma Mia, på "Ska Dia", med Pia! haha vilket rim va!! (kolla skylten)

  

Vi beställde såklart in det största och bästa! :D



Tack syrran, mamma och pappa för en toppenhelg! Ni är välkomna fler gånger! :D


Kommentarer
Postat av: Pia

Jag ska LÄTT komma igen!!! :D

Var en riktigt härlig helg. Önskar bara att jag skulle orka mer (eller att fler ställen skulle låna ut rullstolar).

Gillar korten mamma tog då du öppnade dörren! hahaha! Du ser så chockad ut :D

Puss puss

2008-10-07 @ 20:12:07
URL: http://piabur.blogg.se/
Postat av: Linn

Vilken överraskning! Så kul för dig, ni verkar ha haft en toppen helg :)

2008-10-07 @ 20:27:01
URL: http://livetinorrlans.blogg.se/
Postat av: MammPapp

Om det inte vore så förbenat LÅNGT till dej skulle vi titta förbi oftare. Men det är väl det som är meningen - att vi INTE ska kunna titta förbi i tid och otid. Vi tycker att det var mysigt att få träffa dej och att få överraska dej med Pian. Kramar från oss.

2008-10-07 @ 21:03:35
Postat av: Liza

men vilken överaskning!=)hahha, jag håller med pia du ser verkligen chockad ut! Härligt!

allt är bara bra här uppe i norr, mest skolan o jobb!

allt bra med dig vännen???

jur gåre med simme då?=)

puss

2008-10-07 @ 22:28:59
URL: http://kookaburra.blogg.se/
Postat av: Jessica

Trodde aldrig att hon skulle kunna hålla det hemligt:D Sing a long på Mamma Mia låter ju hur kul som helst!

2008-10-07 @ 22:51:49
URL: http://princessjessie.blogg.se/
Postat av: jessica

Vilken underbar helg du fick Maya :D

2008-10-08 @ 16:45:26
URL: http://jwikberg.blogg.se/
Postat av: Julia

Vad kul att du blev överraskad:D Är också lite sugen på den biovarianten, låter kul! Ha det gott! Kram

2008-10-08 @ 16:50:00
URL: http://jooleeah.blogg.se/
Postat av: Pia

Kommenterade just jess blogg - läs! (står om dig)



Kankse du, jag o julia ska gå på sing along? :D

2008-10-08 @ 17:30:56
URL: http://piabur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0