Smärtan är obeskrivlig!

Blir ett kort inlägg det här. För jag har ont! så ont att jag måste stanna hemma från jobbet imorgon.

I förrgår kände jag av en ond punkt i vänster axel. Sen spred det onda sig till handlederna, mest den högra. Tänkte att jag kanske bara suttit konstigt vid datorn för det gör jag ju. Det onda fortsatte även under gårdagen. Kände mig tröttare än vanligt men tänkte att det beror väl på att man just kommit tillbaka efter påskledigheten.
Sen under natten till idag vaknade jag flera gånger av att jag hade ont, även i fotlederna vilket kändes konstigt. Gick ändå till jobbet imorse men det onda gick inte bort. Blev bara snäppet värre. Fortsatte till ryggen.

Och nu är det tusen gånger värre. Har så ont i hela kroppen att jag knappt kan gå och varje liten ansträngning gör ont och jag måste ta det lugnt och försiktigt. Att förflytta sig från sängen till soffan är ett stort projekt. Vet inte vad detta beror på, vad min kropp riktigt fått för sig. Men roligt är det inte.

Trodde jag skulle kunna jobba imorn, men icket! Tror definitivt man ska stanna hemma om man inte känner att man har tålamod med barnen ens en gång. När alla deras frågor dyker upp som t.ex: "varför heter du Maya?" "Vad gör du nu?" Varför gör du så?" "Varför har du bruna ögon?" "Varför har du en grå tröja idag?" "Varför det då?" osv och man känner bara för att svara "för att du ska ha nåt att fråga om"

En annan mindre rolig sak som hänt idag, (inte heeelt oväntat iofs) min lilla kissemisse trillade ner från balkongen. Men allt gick bra. Han är oskadd och hemma igen. Men skraj det vart jag allt. Och säkert han med, samtidigt som han säkert tyckte det va kul att få springa lite själv och upptäcka. Måste verkligen fixa ett sånt där nät på balkongen. Men såå händig vet jag inte om jag är..

Okej, det var dagens kraftansträngning. Om det blir värre imorgon så ska jag gå till doktorn. Just nu går jag på alvedon så det gör inte lika ont just nu. Men tro mig, jag har gråtit av smärta förut ikväll. Lite läskigt är det när det händer såna här saker med ens egen kropp och man vet inte vad det är. Och helst av allt skulle jag vara hemma hos mamma o pappa just nu.

Ööh, det här blev rätt långt ändå. Nu har man iaf fått gnälla av sig lite.. Och nu är det nog dags för lite sömn. Vi får se hur det ska gå. Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0