Fredag idag?

Idag är det alltså fredag. Känns inte som det. Vanligtvis hade jag varit på jobbet. Och efter jobbet hade jag gått till affären och inhandlat nåt gott till middag och KARRA. Det bästa karrat har dom på Superstore, speciellt två sorter. Sen hade jag gått hem, lagat min goda middag och spenderat resten av kvällen framför tv:n med mitt karra. Brukar inte orka så mycket annat en fredag efter en veckas jobb. Brukar kännas skönt att få varva ner på fredagskvällen och hitta på nåt skoj till lördagen.

Men den här fredagen orkar jag till och med ännu mindre än så. Jag har inte jobbat, jag har inte orkat laga nån god mat, bara nudlar... :-( Och nåt karra har jag inte. Är så långt till Superstore så det får jag skippa. Kanske att jag orkar mig till Tempo runt hörnet om det krisar sig på godisfronten. :-P

Idag har jag baaara legat i soffan och kollat på Gossip girl. Avsnitt efter avsnitt. Och det är bara såå bra! När jag ligger ner gör det inte ens ont. Bara när jag ska röra mig. Så ibland glömmer jag till och med bort att jag har ont. Men blir snabbt påmind om det när jag försöker sätta mig upp eller nåt.
Hehe, alltså ni ska se mig hur jag ser ut. Eller hur jag rör mig rättare sagt. En 90 åring är smidigare än jag. Allt går i slow motion och jag måste göra konstiga rörelser för att det ska göra mindre ont.

Det värsta är nog att jag inte kan göra alla dom här vardagliga sakerna man normalt sätt ska kunna göra. Som att diska, städa, duscha och allt sånt. För nä jag har inte vågat mig in i duschen än.. Axlar, armarna och händerna är värst idag så att shamponera håret skulle va svårt. Men det börjar va dags för en dusch för Simpan kommer ju snart å man vill ju inte va ett skabb ju. Hade gärna velat kunna städa lite innan oxå.. Men vem vet, det kanske är bättre imorgon. Och sen när han väl kommer hit så ska han få ta hand om mig!

Snart börjar mina fredagsprogram. Typ den enda dag tv:n är på hemma hos mig. Men fram till dess är det Gossip girl som gäller..

Kommentarer
Postat av: Pia

Du får spola upp ett bad och ligga still och blottna upp där :)

Men somna inte!



Häll i lite badsalt/badskum så luktar du nog gott även om du inte shamponerat :D



Hoppas verkligen att det blir bättre snart, snuttis!

2009-04-17 @ 22:15:24
Postat av: Pia

Du får spola upp ett bad och ligga still och blottna upp där :)

Men somna inte!



Häll i lite badsalt/badskum så luktar du nog gott även om du inte shamponerat :D



Hoppas verkligen att det blir bättre snart, snuttis!

2009-04-17 @ 22:15:32
Postat av: Madde

fin blogg! Jag är med inne i en Gossip Girl period just nu eller lite av ett beroende har det väll blivit. Ha en bra kväll!

2009-04-18 @ 20:24:55
URL: http://petite83.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0