Vilka kontraster!

Idag har det varit ett sånt där underbart väder nu igen. Men jag hade inte riktigt fattat exakt huuur varmt det var för när jag stod ute på balkongen tyckte jag det blåste så kallt. Så på med tröja och täckväst för promenaden. Men när jag väl är ute så möter jag folk i SHORTS och T-SHIRT och själv höll jag på svettas ihjäl. Men kände att det skulle ju vara jobbigt att vända hem igen och man ska ju trots allt svettas in våren. Så jag fortsatte gå men kände ändå att nej, det gååår inte, jag svettas bort. Så hem, byta kläder, ut igen och gå och gå och gå..

Det är märkligt vad detta land kan skilja vädermässigt. Fick ett mms av gubben idag som åker skidor i Kittelfjäll. Där är det mängder av snö som ni ser



Medan det inte finns en gnutta snö hos mig och är ca 15 grader varmt.

Kontrasterna är stora







Ikväll tvättas det. Sådär lagom kul. Men å andra sidan är det ju långfredag å då ska man väl ha tråkigt. Fast egentligen så har jag inte ens särskilt tråkigt. För nu har jag ju faktiskt redan tvättat klart och tv:n är på.

Imorgon ska jag till moster på påsklunch och alla ska dit, så det ska bli trevligt.

Och när jag ändå har lagt upp en bild på Simon så kan jag ju meddela att han kommer hit nästa söndag. FF har match då nämnligen, seriepremiär och allt så då ska det hejas. Och sen stannar han kvar i Sthlm till tisdag. Hoppas det är fint väder då med. :)

Nu ska jag ägna mig åt tv:n en stund. Berg flyttar in, det är underhållande tv för er som inte visste!

Kommentarer
Postat av: Mammie

Är det inte dags att ta av sej mössan om det nu är så mycket vår hos dej?

Nu vill vi alla som läser din blogg, eller åtminstone jag, se en vår-ig Maya längst upp på bloggen!!! Kramar

2009-04-10 @ 21:51:32
Postat av: Ida!

Snygg bloggen blev! Nu blir jag avundsjuk!

2009-04-10 @ 23:44:30
URL: http://idmi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0