Packa pappas kappsäck

Det här med att packa, hur kul kan det va egentligen? Jag packar alltid för mycket och har aldrig användning för allt. Säkert ett problem för många.
Men faktiskt det största problemet i mitt packande är nämligen att jag börjar packandet lååångt i förväg, men inget riktigt händer. Mycket tanke, liten verkstad. Det slutar alltid med att jag sitter uppe natten innan jag ska åka och har packpanik för att jag knappt packat nåt. Så är det aaaalltid och jag blir tokig.

Likadant kommer det säkert bli denna gång. Det är alltså på söndag jag, Simon och resten av hans familj åker till Kroatien. Jag har börjat så smått med packningen men inte kommit nån särskilt vart i vanlig ordning. Men än är det ingen stress eller hur? ;)

Värst var jag ändå i yngre år.
År 2000 (jag gick i 8:an) åkte vi till Dominikanska republiken. Mamma granskade min väska. Hon hittade ca 30 naggellack där i. "Vad tusan ska du ha med så många nagellack på en 2 veckor lång resa?"
"Ja men du vet, jag måste ju ha några att välja bland och sen väger dom ju inte särskilt mycket."


Ja ni förstår tankesättet. Så tänker jag om mycket när jag packar. Att äsch, det väger ju inget och vadå man måste ju ha att välja på.. Om man tänker så blir det fort proppfullt.

Men här kommer nog det värsta:

År 2001. Vi åkte till Gran Canaria. Återigen blev min proppfulla väska granskad. Den här gången var det en skolfotokatalog hon fann. EN SKOLFOTOKATALOG??!!! Vad tänkte jag med? Helt seriöst? Den väger ju bly, och herre gud kunde jag inte va utan den en vecka. Skulle gissa att jag precis fått hem den och det va sådär spännande att spana in alla olika skolor. Men ändååå? Herre Gud!!! Kan säga att den fick inte följa med!


Jag kan då gladeligen säga att jag blivit klokare med åren. Har inte tänkt packa särskilt mycket denna gång. Men det är fortfarande lika tråkigt att packa och jag vill bara få det bortstökat och åka iväg.

Nej mina vänner, om man skulle ta o sova kanske. Det är ju en viss person som har sin födelsedag imorgon. :-o Ännu ett år. Oh my god! Puh!



Jag o syrran Dominikanska republiken år 2000

Kommentarer
Postat av: Anonym

Packa är ett h..vete!!! Man vet ALLTID att man har med sej FÖR MYCKET, alltid alldeles FÖR MYCKET! MEN... som din pappa säger (han är verkligen nåt att lita på när man får pack-ångest) INGET PROBLEM, det finns i väskan, och om man behöver det är det där! Behöver man det inte, tjaa, då åker det med hem. Och väskan den bär man inte så länge, den flyger, åker transfer osv.....

2009-08-13 @ 22:24:03
Postat av: Maya

Ja man kan ju undra vart min packångest kommer ifrån... ;P

2009-08-13 @ 22:27:51
URL: http://mayan.blogg.se/
Postat av: Pia

Hot diggity! Vilka freeeeshingar! :D



Nä, alltså det där med packning! Var stenhård mot dig själv. Allra mest ska du säkert trava omkring i bikini iaf. Och så nån liten klänning och så på kvällen. Men rätt värt att packa lätt.



Och du... GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN! (igen)



Puss o kram

2009-08-14 @ 01:09:26
URL: http://piabur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0