Första dagen avklarad

Första dagen på jobbet gick bra. Vi hade sammanlagt 7 barn istället för 20 så det var ju inte så man behövde ta i direkt. Däremot är det massor av annat som ska fixas med nu när vi flyttat ned en våning till en annan avdelning. Vi måste packa upp allt, möblera om, måla lite och fixa till det som vi vill ha det. Men rätt skoj är det ju ändå. Och det bästa är att vi har en mycket större avdelning nu med egen kyl, frys, micro, diskmaskin och kaffebryggare. Det är LYX! Då kan man ta med sig mat dom dagar dagismaten är för mycket barnmat. Som t.ex imorgon tar jag med mig en kycklinggryta istället för att äta potatisburgare. :D

Känns fortfarande helt okej att vara tillbaka i Stockholm. Förutom att jag saknar Simon. Känner mig lite extra "Simmig" idag, men det gör jag ju iofs varje måndag. Fast värst är det om nätterna förstås. I mitt dunderkalla sovrum skulle jag verkligen behöva nån som höll om mig. Jag brukar sova med både pyamas, fleecemorgonrock och täcke ibland. Så frussen är jag. Och av nån underlig anledning lyckas jag alltid få dom kallaste lägenheterna. Jag har nog klagat på kylan i varje en utav dom förutom den här. Men då visar det sig alltid att det inte är nåt fel på värmen, att det bara är mig det är fel på. I den här lägenheten är det visserligen inte bara jag som tycker det är kallt, men jaa ska man våga klaga det är ju frågan.. ;)

Simon, kom hit med lite värme!


Kommentarer
Postat av: Pia

Du skulle nog ha haft dig en fleecepyamas med fötter och huva.

Tänk att du kan frysa så mkt när du sover!

Jag är varm som en kamin. Gillar inte att lägga mig i en kall säng, men ganska fort går det att jag har värmt upp den. :)

Snart kommer jag ner o då kan jag ligga som en kamin bredvid dig.



Skönt att ni hade så få barn på dagis idag när ni behövde fixa till eran nya avdelning.



Puss o snutt! :D

Pia

2009-08-03 @ 21:41:07
URL: http://piabur.blogg.se/
Postat av: jessica

haha ojdå :D visste att det smittar ganska lätt, men jag har handskar på jobbet och tvättar mina händer direkt jag har vare i kontakt med ögat så jag hoppas ingen bli smittad hehehe :P

2009-08-04 @ 20:39:30
URL: http://jwikberg.blogg.se/
Postat av: Mia

SV: Längsta sandstranden i Falkenberg... Det går en lång brygga ut och bilden är tagen längst ut på den :)

Fina blommor i din bakgrund!

2009-08-07 @ 08:25:09
URL: http://minnyahobby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0