Ha den äran!

Idag vill jag börja med att ge ett STOOORT GRATTIS till min absolut bästa syster för idag fyller hon år. Närmare bestämt 28 för er nyfikna.



Störst bäst o vackrast! ;) Hoppas du har en underbar dag om än jag inte kan vara där o smaka på tårtan du gjort!

Nu tänkte jag berätta lite om helgen som gått:

Den började med att jag tog flyget upp till Skellefteå o blev uppmött av den stora kärleken. Sen åkte vi hem till honom och han bjöd på middag och efter det var det biodags. Luftslottet som sprängdes såg vi, grymt bra var den.



På lördagen hade Simon möte med FF så jag passade på att besöka den här glada killen



lilla Theo. Och hans mamma o pappa oxå förstås



Han hade vuxit såå mycket sen sist jag såg honom. Såklart förstås för det är ju det små barn brukar göra. Tiden går fort och rätt vad det var så har dom en liten kille som springer omkring där hemma.
Hur som helst så var det jättemysigt att få komma hem till Theresia, Daniel o Theo. Vi ses igen till jul.

Lite senare plockade Simon upp mig och vi åkte till Båtvik för att hälsa på hos mami o papi. Pappa hade lagt ut potatis vid fågelbordet för att locka dit rådjur, hoppas det dyker upp några. Kanske kommer älgar o björnar istället. :-o

Försökte leta reda på mina jullådor. Men det gick ju inget vidare. Jag (och alla andra) har så många kartonger i uthuset så det var ju lättare sagt än gjort. Hittade en plastgran och allt pynt till den iallafall så den tog jag med hem till Simon. Men jag tänker inte pynta den förrän dagen innan julafton. Kan ju inte bryta på traditionerna. Fast det var näära att jag hade satt upp den igår. Men nej det får vänta.

Efter Båtvik åkte vi hem o myste lite och jag lagade Quesadillas till middag. Sen gjorde vi oss festfina och åkte till Pia som hade glöggfest. Trevligt o mysigt. Gott med glögg och bra musik. Sen blev det utgång för några av oss. Blev ingen höjdare kan jag säga. Var extremt lite folk ute tyvärr. :/



Värdinnan med glöggen





På söndagen var vi hembjudna på middag hos Simons föräldrar. Helena, Eric o Neil var där oxå. Och nu har Neil lärt sig säga hela mitt namn och inte bara Ma som han sagt tidigare. Simon är svårare att säga. Så han får nog heta Mamon ett tag till. Maya och Mamon. :) Han blir bara sötare o sötare den lille grabben.





Resten av kvällen spenderades framför tv:n. Vi såg Alpha dog. Och det ångrar jag att jag gjorde. Började må illa av den och ville inte se den klart. :-S

Åkte hem med morgonplanet imorse. Den här gången sov jag inte bort hela flygresan och missade därför inte frukosten. ;) Sen dök min väska faktiskt först upp av alla väskor på bandet, hur ofta händer det? typ aldrig.

Kom senare till jobbet men fick ett varmt välkomnande av glada barn som ville kramas och berätta allt och ingenting såklart i munnen på varandra. Sen var det till och med en unge som sa "nu kommer Maya, våran finaste fröken" Jag blev lite paff för det var väldigt oväntat att en sån mening skulle komma från den ungen. Vilket gjorde att jag blev lite extra glad :) Bra start på veckan med andra ord. Hoppas den fortsätter likadant.

Kommentarer
Postat av: Linn

Det var jättekul att träffas ihelgen. Hoppas du får lite tid över för att komma förbi i jul :)



Kramar

2009-12-07 @ 18:29:11
URL: http://livetinorrlans.blogg.se/
Postat av: Störst, bäst och vackrast!

Hellooooo!



Vilken vacker födelsedagsbild på mig! :D



Favoriten är ju dock då både jag o Matte dansar "Trolls-dansen". Hihi.



Jättekul att du kom upp i helgen!

När du kommer hem till jul måste vi hinna med en mysdag med film i soffan också.



Du o Simme borde ha sett "Open season" i stället. Heter typ Boog o Eliot på svenska. Den såg jag o Matte på söndagen. Tecknat och superbra! :)



kram påre



ps. vilken tomtig blogg du har! :D

2009-12-07 @ 22:43:32
URL: http://piabur.blogg.se/
Postat av: Julia

Min väska kom också FÖRST idag! :D Har nog ALDRIG hänt! Härlig helg!! Puss

2009-12-07 @ 23:06:24
URL: http://jooleeah.blogg.se/
Postat av: Ida

Hahah ja hade ju varit klockrent med walkietalkies mellan oss ;) Jag bara måste köpa såna!

2009-12-08 @ 22:32:01
URL: http://idmi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0