Konsten att sätta upp gardiner

Det perfekta vecket. Vilken jäkla konst att få till det alltså.
Har nämligen fått låna vinröda fina gardiner av mamma. Och dom har såna här små fingerkrokar man ska haka i kirschbanden som det så fint heter, så det ska bli fina rynkor på gardinerna. Först fattade jag ingenting av hur dom skulle sättas fast. Och när jag inte begriper mig på saker kan jag lätt tappa tålamodet och vilja kasta dom åt pipsvängen. Men när jag väl förstått hur jag ska göra så kan jag tycka det är ganska kul.

MEN... när jag väl skulle hänga upp dom på sina ringar tappade jag tålamodet igen. Dom ville bara trilla ur och sen när jag väl fått upp dom så ser jag att gardinerna är för långa och dessutom sitter fönsterbrädan längre ut än gardinstängerna vilket gör att dom får ett konstigt fall. Gaaargh... blir vansinnig. Hur svårt ska det behöva vara att få till ett par gardiner?

Jag gillar inte det här rummet i helhet och tänkte att lite nya gardiner kanske kunde piffa upp det. Mjaaa, vi får väl se. Har ett fönster kvar att jobba med. :p Och en hel del annat också förstås. (som tapeter, möbler, tv, prydnader osv)

Jaja, slutgnällt om det. Idag har vi haft kvällsmöte på jobbet med tomtegröt och julklappsutdelning. Man fick dra en lapp på en kollega som man ska handla julklapp åt. Och så fick alla en av chefen dessutom. Av chefen fick vi stora mysiga temuggar. En olivgrön i mitt fall (som jag bytte till mig iofs för jag hade först en brun) sen fick jag fina ljuslyktor och ljus av en kollega. Jag brukar vanligtvis inte äta tomtegröt men idag gjorde jag det ändå för jag var så hungrig. Och jag fick mandeln så jag blir väl gift då antar jag. Kan ju vara bra att veta. ;)

Slutligen tänker jag säga att jag har varit helt snurrig i bollen hela dagen. Så nu är det duschen, sen gonatt!



Lika snurrig som den här tokern ser ut. :P Just i denna stund så ligger han faktiskt och sover PÅ dom gardiner jag ännu inte satt upp.

Kan lägga in en bild på gardinerna SEN, när det är klarpiffat. Men just nu har jag inte tålamodet, så håll ut!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Kan väl säga att jag oxå AVSKYR kirschband o fingerkrokar. Jag blir galen ända ner från tårna och ut i hårtopparna. Lätt att man kan SKRIKA lite (mycket?) under tiden man ska sätt upp gardinerna! Ang. Bosse-fotot, han är som vanligt helt underbar! Och mer lik en hund än en katt, typ Ådi och våran Totte han är precis som katten Gustaf. Förutom färgen då!

2009-12-09 @ 22:04:31
Postat av: Störst, bäst och vackrast!

Hej Maya-propp!



Hade skrivit en kommentar här förut, men den verkar ha försvunnit? :O Hehe...



Hursomhelst, förstår att gardineriet är jobbigt. Som tur är har jag själv en karl som är rätt pysslig och inte verkar bli arg på småpillergöra. Tur för mig!



Ser fram emot en bild på färdiga resultatet!



kramis

2009-12-09 @ 22:14:03
URL: http://piabur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0