Snökaos och polisdrama

Wihoo, SNÖÖÖ!! det finns huuur mycket som helst av den också. Det har verkligen stormat idag. Det har snöat kors och tvärs och hit och dit. Fick verkligen plumsa i snön. Va kul! Och vet ni, det snöar fortfarande!

Däremot var det mindre roligt i natt. Det blåste så mycket att mitt tvättställ jag har på balkongen rasade ner med en jäkla smäll så både jag, Lina och Bosse vaknade. Och Bosse ville inte somna om efter det så han passade på att leta fram sina leksaksråttor och springa runt som en dåre. Det var mindre uppskattat av oss övriga som försökte få sova lite. Var bara att glömma.

Men till slut lyckades jag somna om och det blev morgon. En oerhört spännande morgon, för på väg till bussen nere på torget här bredvid möttes jag upp av två poliser som frågade vart Baggeby torg 2 låg. Kunde tyvärr inte ge dom något vidare svar för jag vet faktiskt inte vilket hus det är. Kort där efter dök det upp fler polisbilar. FYRA st vanliga polisbilar och TVÅ pikébussar!!! Undrar verkligen vad som hade hänt som kräver att så många poliser ska rycka ut klockan 7 på en torsdagsmorgon. Tyvärr fick jag inte reda på det, men jag ska se om det står nåt i tidningen imorgon.


bild från igår då det inte var snöoväder. så då kan ni tänka er hur mkt snö det är idag. (och ja, det är en snöboll på rutan som Lina kastat dit)


Bosse, stjärnan och dom nya gardinerna (som äntligen sitter uppe)



Nu är det precis en vecka till julafton, någon mer än jag som längtar? :)

Kommentarer
Postat av: Mamma

Spännande hos dej! Här är det mera bara kallt och stillsamt. Ingen vill vara ute mer än nödvändigt. Det är kallt OCH dessutom: DET BLÅSER! brrrrr.

= det är verkligen KALL-KALLT! Hur många gånger har jag skrivit ordet kallt? Massor. Alltså, jag fryser och hurvas.

kram o gonatt!

2009-12-17 @ 22:40:05
Postat av: Ida

Jag längtar :) Snygg julstjärna!

2009-12-17 @ 23:43:06
URL: http://idmi.blogg.se/
Postat av: Pia

Vad mamma egentligen menar är att det är KALLT här. Alltså KALL-KALLT. Typ -20 igår och som sagt, blåsigt också :)



Har du fått reda på vad polisen sysslade med? Jag blir så nyfiken!



Julmysigt har ni då hemma. Men kan du inte lägga upp en bild då det är ljusare också så man kan få se gardinerna lite bättre?



Snart ses vi, lillskrutt! :D

2009-12-18 @ 09:51:35
URL: http://piabur.blogg.se/
Postat av: Liza

maya, vi måste planera lite äventyr när du kommer juuuu=) hihi...sköt om dig kram liza

2009-12-18 @ 19:24:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0