Umeåquiz

Ibland saknar jag Umeå och min kombo IDA! Just därför har jag kikat igenom lite gamla Umeåbilder och gjort ett quiz till dig Ida! Alla andra får såklart oxå gissa sig fram. Bara roligt att få många olika knasiga gissningar! :D

1.  Ida hade ett rött jordgubbsugrör, men nu undrar jag, vad föreställde Mayas?




2. Var är vi? Vem är fullast, Ido eller Mayo? Vem fick sig inte in pga sin unga ålder och fick krypa förbi vakten och vem fick sig inte in för att hon var för full men lyckades till slut få hjälp med att snacka sig in? Vad hände sen.. och vem är M.M.?

 


3. Vart är vi på väg? Varför gick vi istället för att ta bussen? Och varför plumsar jag i snö baklänges?
 



4. Vad är det för något som Ida försöker äta upp? Och vad gjorde vi för att rädda den lilla varelsen?




5. Avloppsrensning är nåt som måste göras. Men vem var det som grät och snorade för att hon tyckte det var så äckligt?




6. Korkad kork eller korkade vinöppnerskor?




7. Till vem var brevet? Och vem skrev det?




8. Sång var viktigt för dom 2 kombosarna. Vad tror vi denna sång kan vara?




9. Ofta att man får såna siffror på sina garderobsbrickor? Eller snarare, ofta man skulle lägga märke till det? Men frågan är, var gick vi ut?




10. Och slutligen, var hamnade pastan?



LYCKA TILL!


Kommentarer
Postat av: LIZa

hahha, vilket roligt inlägg!!!=)önskar också att du bodde här i umeå...=)

maya nu vet jag inte om jag gjort rätt ang utmaningen??hahaha, ja jaaa det blev nog bra..

sköt om dig babe!puss

2009-02-12 @ 14:36:02
Postat av: Ida

åååh så himla roligt quiz! när var hur ska jag svara??? Jag tror jag kan de flesta, men vissa måste funderas på:) Du är ju bara för rolig Maya, jag lääängtar till sthlm!

2009-02-12 @ 16:50:45
URL: http://idmi.blogg.se/
Postat av: Linnea

Hahahaha den där Ida känner jag igen! :)

Haha vi har ju en plats över i lägenheten snart. du kanske borde flytta in, hahah.

2009-02-12 @ 17:27:56
URL: http://linnealindholm.blogg.se/
Postat av: Pia

Ja, det var ett kul inlägg!

Jag kan svaret på flera tror jag, men långt ifrån alla!

får typ ta det telefonledes... ;)

2009-02-12 @ 22:36:04
URL: http://piabur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0