Krääääk!

Detta blev minsann en kort arbetsvecka. Var hemma igår eftersom min mage fortfarande inte var OK. Igårkväll kunde jag äntligen känna längtan efter RIKTIG mat och såg såå fram emot att mamma skulle komma på besök idag så vi kunde gå ut o äta nåt riktigt gott. Var helt inställd på att jobba idag vilket jag även gjorde och vilket jag absolut inte borde ha gjort.

Kände mig illamående imorse men tänkte att det är väl bara för att magen är tom. Fick i mig en halv smörgås till frukost om ens det. Tänkte att magen måste väl få vänja sig lite, är väl därför den inte vill ha så mycket mat, så snart skulle det väl bli bättre. Men icket. Illamåendet försvann aldrig. Timmarna gick. Retade upp mig på småsaker och vart tokig så fort ungarna inte lyssnade. Dags för lunch och blotta synen av FISKPUDDING fick mig att vilja kräkas. Fick i mig nån liten tugga. Sen upptäckte jag att det fanns lite rester av kyckling o pasta till oss fröknar. Yes! allt annat än den där fisken. Men inte hjälpte det, fick knappt ner nånting.

Sen var det dags för vilan. Kände ganska snabbt att nej det här kommer inte gå. Jag pallar inte med vilan med en massa barn som inte ens vill vila. Kändes som jag skulle kräkas så det fick bli Lotta som fick ta över vilan.
Jag satte mig ner en stund. Joel kom och ville göra nåt trick. Jag sa att jag verkligen inte orkade och fick springa till toan för att kräkas. Sen raka vägen hem!

Så inget mamma på besök idag. Och ingen restaurang med god mat. Jättetråkigt! Men jag o mamma kommer ses om ca 2 veckor istället då hon ska till Göteborg o jobba.

Förresten.. stod och pratade med chefen och två kollegor idag på förmiddagen. Chefen babblar på som vanligt (alltid lika go o gla) och mitt i en mening vänder hon sig till mig och säger.
"Maya, har du gått ner i vikt?" :-o
"eeh,jo kanske..."
Blev så paff så jag knappt fick fram ett svar. Men jo, antar att jag har det. Och kilona lär väl fortsätta sjunka om jag ska hålla på å va sjuk hela tiden. Snart får det va nog!

Kanske vääärldens tråkigaste inlägg. Men det finns inget roligare att skriva om just nu. Så himla synd att jag inte får träffa mammsen idag. Nu ska hon bo på hotell istället. Och ja det förstår man ju, inte så kul om hon blir smittad. Hon kom ju främst hit för att jobba  Inte heller kul att umgås med en kräkunge.

Kommentarer
Postat av: Pia

Ja, nu får det vara nog! Vill inte att min syster magrar bort där borta i Stockholm. Du måste ta hand om dig.



Hoppas du blir frisk snart så att du kan börja äta igen. Och då måste du lova syster att äta upp dig igen! Om man äter ordentligt har man dessutom svårare för att bli sjuk.



Puss puss och krya på dig, lilla kräkling.

2009-01-20 @ 15:05:18
URL: http://piabur.blogg.se/
Postat av: mie

sugen på en ny bloggdesign? Kolla in här: http://memie.blogg.se/2009/january/budgivning-svart-bloggdesign.html

2009-01-20 @ 15:07:46
URL: http://memie.blogg.se/
Postat av: mammie

Det blev verkligen konstigt. I stället för att bo hos dej och ha mysigt och prata, prata, så bor jag på hotell, pratar med dej via messenger OCH läser blogg. OCH skriver inlägg!

Men gummelumman, många kramar! Och du, vi syns snart!

2009-01-20 @ 21:54:14
Postat av: Linn

Men vad synd det är om dig :( Och ovanligt ha först ha magsjuka bakvägen och bara en dag senare framvägen.. Har inte hört talas som det. Hoppas du kurerar dig bra så du får bli frisk :)



Kramar

2009-01-20 @ 22:00:23
URL: http://livetinorrlans.blogg.se/
Postat av: Micaela

Usch vad jobbigt! Hoppas du frisknar till snart. :)

2009-01-20 @ 22:05:46
URL: http://micaelaaas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0