Tvätt-trubbel

Alltså jag och tvättstugor. Det har ju varit ett antal blogginlägg om när jag ska tvätta. Och nu har jag lyckats med det omöjliga (eller tydligen inte) igen. Den här gången har det med centrifugen (igen) att göra.

Kolla vad som hände med mina trosor:


Dom där två hålen fanns inte förut.

Centrifugen började låta jättekonstigt så jag stannade och öppnade luckan och möts av ett par jättetrasiga trosor. Undrar vad som hänt om jag INTE stannat den. Hade det funnits någon tvätt alls kvar då?

Nu fick jag lära mig att det kanske inte är så smart trots allt att fylla centrifugen proppfull pga lathet för att man inte orkar centrifugera alltför många gånger.

Sen ska jag sluta sitta på den där bänken under tiden jag väntar. För annars får man pyttesmå stickor i handen som knappt går att få loss.

Jag kanske ska sluta tvätta helt enkelt. Kanske anlita en tvätterska. :-P

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag tänkte på det idag...

VEM tvättar inte själv i Sverige?

(förutom dom med hemhjälp som måste va rätt sällsynta?)



för här verkar ingen tvätta själv!

jag har varit på laundromaten idag och det kom bl a in en kille i 30-årsåldern med en hög skjortor som han lämnade in på tvätt.



det är dessutom fullt av ställen där man kan lämna in sin tvätt... men bara ETT ställe där man kan tvätta den själv. Märkligt.



Tur det bara var ett par trosor som gick sönder!

2009-06-06 @ 22:33:51
Postat av: Nina

Därför är det bekvämast att ha tvättmaskin hemma och hänga ut det när solen är framme ;)

2009-06-08 @ 15:22:54
URL: http://ninawikizz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0