My eyes are killing me

Fick bli tvungen att stanna hemma idag. Min förkylning/allergi vägrar försvinna. Den har varit med mig i 3 veckor. Och nu har jag fått ögoninflammation och då ska man inte va på dagis. Lotta avrådde mig att komma. Så nu ska jag gå till doktorn och få nå bra piller hade jag tänkt.

Inte så rolig hemfärd igår hörrni. Jag är en av dom MÅNGA som satt fast i trafiken pga strömavbrott. Det som skulle tagit mig ca 1,5 timme hem (som högst) tog istället 4 timmar. Först sitta still i ett pendeltåg utanför Märsta nånstans i en halvtimme kanske. Sen gå till en busshållsplats o vänta på ersättningsbussen som inte dök upp förrän en halvtimme. Sen åka kringelkrokevägar med bussen in till Centralen som tog jääättelänge. Och därifrån fick jag ta taxi. Hemma 2 på natten. KUL!

Och det dumma är att jag stod och valde mellan flygbuss eller vanlig buss + pendeltåg. Jag valde alternativet som var gratis. Blev lite snål för att jag betalat tåg till Västerås, gått på ff's fotbollsmatch som kostade 100 (fast att jag egentligen skulle fått gå in gratis, men dom va korkade i huvudet) Så jag hade ju redan lagt ut 214 kr och tänkte att då blir det ju bra om jag åtminstone åker hem gratis.

Men hur som helst så var det värt varenda öre och minut. Fick ju träffa älsklingen i faktiskt flera timmar, bättre än väntat. Åkte med laget till Arlanda efter matchen. Rätt kul att åka i deras buss faktiskt. Även fast dom förlorade rätt stort, 4-0. :/ För när låten "We are all the winners" spelades på radion så sjöng allihopa glatt med ändå, även om dom såg det mer som ett hån att radion spelade den låten precis just då.



En trött och inte så glad  Simme efter en tråkig förlust



På arlanda med lite gladare miner

Kommentarer
Postat av: Pia

Vilken svettis! Att du ville kramas m han? :P



Synd att det skulle ta så lång tid hem och att du dessutom skulle få PINK EYE! :D



Krya på dig o lycka till hos doktorn! ;)

kramen

2009-06-01 @ 14:26:41
URL: http://piabur.blogg.se/
Postat av: Simme

Var lagom sugen på att bli fotad där, inte sjukt glad :) men humöret blev ju bättre sen å det var kul att ses den lilla tid det blev.

Två år sen du raggade upp mig, galet vad tiden går fort, känns inte alls så länge å det e ju ett bra tecken :)

Puss

2009-06-01 @ 22:25:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0