Händelserik dag

Morgonen började med en promenad till jobbet. Väl på jobbet var det dags för utvecklingsamtal med en förälder till ett av barnen. Mitt första EGNA utvecklingsamtal. Och det gick hur bra som helst. Visserligen var det ett väldigt enkelt barn som man bara har bra saker att säga om, men ändå, det kändes riktigt bra. Nu känner jag mig som en fröken på riktigt! :D

Dagen fortsatte med uteaktiviteter och strax innan mellis så flyger ett av barnen ur en gunga. Det var inte ett lätt fall om man säger så för hon hade väldigt hög fart och var bara nån decimeter från att ha landat på staketet. :-S Hon landade och slog i hakan i marken, blev ett rejält sår och hon hade bitit sig i läppen. Men som tur var klarade sig alla tänder och käken likaså. Hon fick åka hem såklart. Det var så synd om henne. Men tur att det gick så pass bra. Herre Gud, hon hade ju kunnat bryta nacken eller vad som helst. Och vad hade hänt om hon flygit ända in i staketet. Nej hemska tanke! Tur i oturen skulle man kunna säga.

Efter jobbet tog jag en promenad hem, förbi en affär och köpte lite karra och nu är jag hemma. Trött o slut. Så det får bli en riktigt chillfredag! Det är ett som är säkert! All by myself...Hade iofs inte vart helt fel att ha Simon här, men men... Han är ju hyfsat mycket 80 mil bort!

...Fast vi ses ju faktiskt snart. Om mindre än två veckor. För jag har bokat en flygresa hem till Kristi himmelsfärd. Mellan den 20-24 är jag hemma. Så om det är nån som vill hitta på nåt den helgen är det bara att höra av sig.

Imorgon är det Lidingö runt. En stor seglartävling runt ön med flera hundra båtar. Tänka gå ner till vattnet och kika. Tror det kan va rätt mäktigt! Och så ska jag ta en massa bilder så jag kan visa pappa. :)

Nu ska jag laga mig en smarrig middag och sen börjar ju mina tv-program snart oxå..



Den här bilden är från förra helgen då syrran var här. Har en massa fler bilder från den dagen som jag borde lägga upp på bloggen. Kanske gör det senare ikväll :)

Kommentarer
Postat av: Madeleine

mysig bild med allt grönt o de fina blå blommorna :)

2009-05-09 @ 00:58:09
URL: http://middemadde.blogg.se/
Postat av: Pia

Halli Hallå Snygging!



Vilket fint kort. Måste vara en mästerfotograf som plåtat! ;)



Ojojoj, så hemskt med barn som flyger ur gungor och spetsas på staket... nej, just ja! Det var ju precis det hon INTE gjorde. Och tur var väl det! Stackars flicka. Undrar om hon vågar gunga igen? I hela sitt liv?



Min duktiga fröken Maya. Lycka till med de kvartisar som du har kvar!



Jag har också bloggat. Miss i nassen för dig. Puss puss

2009-05-09 @ 05:14:12
URL: http://piabur.blogg.se/
Postat av: idos

Vad skönt att utv.samtalet gick bra :)

Kul att du kommer norrut, tyvärr är jag nog i Umeå då men jag kan ju vinka när du passerar med flyget ;)

Mysigt med alla segelbåtar, här i Umeå sitter jag och försöker plugga medan molnen hänger gråa på himlen och det ser ut som att de ska hota med regn närsomhelst!

Ha en fortsatt bra lördag, vad blir det för bio?

Kramar!

2009-05-09 @ 12:23:20
URL: http://idmi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0