Långläsning

Har kommit till insikten att det var nog inte bara några hål i väggen grannen behövde borra. Jag tror han bygger om hela lägenheten faktiskt. Det är grannen precis ovanför och jag skulle inte bli förvånad om han snart dimper ner genom golvet. Det SKÄR i mina öron. Kunde han inte ha valt att göra det här nån annan vecka då jag inte ligger hemma och är sjuk? Eller hon för den delen, men jag förutsätter att det är en han av nån märklig anledning...

Kan meddela att jag läst bort denna dag. Vaknade imorse kl 9 och kände att jag inte gärna ville röra mig ur sängen och upptäckte boken som låg bredvid kudden. Den ligger alltid där i väntan på att bli läst. Vet inte varför men jag har alltid så mycket saker i min säng. Mobiltelefon, lypsyl, gummisnoddar, stegräknare, Bosse, bok, pennor, you name it. Allt det får plats på ena sidan sängen och på andra sidan ligger ju såklart jag. Det är bara när Simon kommer hit som allt åker bort för att han ska få rymmas istället. När jag var liten var det alla mjukisdjur som skulle få plats men nu har dom blivit utbytta mot precis allt annat.
Tillbaka till boken igen. Den har jag hållit på läsa under hela min tid jag bott i Sthlm och kanske även längre än så. Har t o m läst en annan bok emellan. Har även hunnit låna ut den till Linda. Den var rätt segläst från min sida kan man lugnt säga. Men idag fick jag ett slut på den, äntligen! Så nu kan jag börja på en ny bok som jag hoppas går liiite fortare att läsa.

Hur som helst, så har jag alltså läst mellan 9 och tills nyss för en stund sen. Utan att kolla på klockan en enda gång. Fick en liten chock att klockan redan var 2. Men men, är man bara hemma så spelar det väl ingen jättestor roll.



Här är boken jag läst. Jag som brukar tycka så bra om Marian Keyes böcker. Den här var väl iofs helt okej den med. Men tydligen inte så bra att man läser ut den på en dag iallafall.

Oj, vilket onödigt babbel från min sida idag. Nu ger jag mig, hej!

Kommentarer
Postat av: Pia

När du får oväntat besök - Gevalia!



Se till att köpa kaffe ifall han faller ner i din lägenhet.



Trevlig läsning, lillis!

2009-05-13 @ 15:24:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0