Möss och ormar



Den här döda lilla varelsen möttes jag upp av imorse. Den låg på bron vid jobbet. Fick lyfta bort den så inte ungarna skulle få för sig att leka med den.
Har förresten oxå fått se en livs levande orm direkt från naturen. En pappa kom och bar på den och jag kunde inte låta bli att klappa den. Jag har faktiskt bara sett ormar på djurparker förut.

Har jobbat på Lilla björn idag, med småttingarna. Alla deras personal hade utvärdering hela dagen så jag och 2 killar fick hoppa in. Har räknat ut att jag sammanlagt bytt 24 bjöjor idag. Det ni!
Är heeeelt slut. Inte van att jobba med dom små. Inte en hel dag sådär med bara 1-åringar. När man är van att jobba med självständiga 4-åringar så blir det en stooor skillnad. Men det gick hur som helst bra.

Kommer bli en helvetisk vecka det här. Dels så sover jag knappt om nätterna för jag har så mycket hosta. Är som att den där sabla förkylningen aldrig vill försvinna. Är dessutom dunderhes och kan knappt prata och snoret bara rinner. :-S
Inte nog med det. Igår hade vi avdelningsmöte till 7 ungefär.. Idag fick jag jobba över en halvtimme. Imorgon måste jag börja en halvtimme tidigare och ta öppningen. På torsdag har jag oxå öppningen och då har vi dessutom kurs på kvällen till kl 8. På fredag är dagis stängt för att all personal har utvecklingsdag. Kommer va heeeelt slut på fredag.

Hoppas jag får mig nån sömn inatt. Det vore guld! Nu ska jag gå å bada. Det är sand över hela jag!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Du måste köpa allergi-blettor! Verkar som det behövs. Men det skulle oxå vara på sin plats för en astmakontroll. När gjorde du en sån sist? Du kanske behöver ändra medicineringen. Kramar och sov gott! Mamma o Pappa. Förresten, jag har skrivit ut fotot på Obama och Pian. :D

2009-05-26 @ 21:35:00
Postat av: Pia

Hej Blöjbytar-Maya!

Inge kul att du är sjuk hela tiden... :(

Krya på sig, lill-sis!



jag o mary har jätteroligt här.

saknar dig.



kram

2009-05-27 @ 06:21:34
URL: http://piabur.blogg.se/
Postat av: Michelle

Nej, men vad hemskt :(

2009-05-28 @ 16:46:34
URL: http://michellabella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0