En helg i Skell

Nu är jag hemma igen efter en lång helg med mycket att göra.

Så här kan en helg i Skellefteå se ut:

TORSDAG:

Jag och Simon blev bjudna på middag hemma hos mamma o pappa. Grillat kött och potatisgratäng. Smarrigt som bara den. Och såklart trevligt att få träffa mamma, pappa, fabror Tommy o faster Karin. :)

Jag, pappa och Simon tog båten till Vättingen, min absoluta favorit-ö för att checka in läget. Gick över till andra sidan ön för att hälsa på Anki o Lasse. Dit kom även Tommy efter ett tag. På hemvägen kappkörde vi med båtarna och vår båt vann. :)

Mor och dotter

Simon och jag

Pappa i båten. Mamma o pappas hus i bakgrunden

S och jag



Min favorit-ö Vättingen.






En bild på mamma o pappas hus


Senare på kvällen var jag hem till Theresia och fikade. Tyvärr blev jag förbjuden att lägga ut nån bild på henne på bloggen, så då gör jag väl inte det då. :P Men hur som helst så var det väldigt kul att få träffa henne. Möttes upp av en barnvagn i hallen och fick se alla bebiskläder dom har köpt åt lillen som kommer i juli. :) Spännande!

Efter det gick jag hem till Simme. Han mötte mig på vägen på sin longboard. Jag testade ännu en gång och ja må säga det, jag börjar snart kunna det här... Snart iaf. :P



Cooling nr 1



"Cooling" nr 2. Fast nästa gång ska jag ha ballare kläder så jag blir cool på riktigt.

Väl hemma blev det film och mys

FREDAG:

Dagen började med en besök hos frissan. Hade bokat tid hos Cissi såklart, vem annars? :P

Efter klippningen mötte jag upp Vickan, Denise, Vera och hennes lilla Tindra på Kitchen för lite lunch.



Jag o Vera. Här ser ni mitt nyfriserade hår. Har förresten färgat det mörkare oxå, men det gjorde jag redan på torsdagen.


Denise o Vickan


Lite glass till efterrätt

Efter jag varit på stan gick jag hem och hälsade på Linda för att se hur dom fått till det i lägenheten. Och det va ju riktigt snyggt må jag säga. :) Det är bra hon verkar trivas i Skellefteå, så hon inte vill ha tillbaks den här lägenheten som ju egentligen är hennes. :P Kul att ses hur som helst, var ju så längesen sist.

På kvällen var vi bjudna på middag i Bergsbyn hos Simons föräldrar. Där fick vi oxå grillat och även det var hur gott som helst. Satt ute på deras inglasade veranda och vädret var perfekt! Supertrevligt!

LÖRDAG:

Var och kollade på Simmes match tillsammans med hans syster, Erik och Neil. Spännande match som slutade 3-3. Lite svårt bara att koncentrera sig på matchen när man har lilla Neil att kolla på.

Efter matchen drog jag till Cissi där det vankades middag. Kött till middag idag igen, men inte grillat denna gång. ;P



Cissi har riktigt fint i sitt hem. Och kolla så god maten ser ut! :)



Amanda, Liza, Ida o Cissi



Kombosar, bkt'z.. kalla oss vad ni vill.. ;P



Sen blev det taxi till festen hos Simme. Men tidsoptimister som vi var kom vi inte iväg förrän vid 10. Var just därför vi tog taxi oxå.. för egentligen är det inte särskilt långt.

På festen var det mest ff-människor. Nästan hela laget faktiskt. Så det var nog tur jag drog dit lite tejer. :)






Vi skulle ta en fin bild på oss tjejer men Simon lyckades smyga sig in på ett hörn.. :P



...Så vi fick ta en till.

Vi gick ut på Station 8. Alltid kul att komma dit när man inte varit där på länge. Blev mycket dans och även lite chill i "Johanna i parken". Jag och Simon hade en danstävling med Liza o Fredde på slutet. Jag och Simon vann.. tycker då vi iallafall. :P






At the dancefloor

SÖNDAG:

...även kallat bakis-söndag, om än jag inte var bakis. :P Men bakismat ska man ju ha hur som helst. Från frasses fick det bli. Köpte mat och sen åkte vi ut till Boviken för att hälsa på Helena, Erik o Neil. Satt ute och fikade i solen. Jättemysigt!



Är han inte söt så säg? :)



Erik o Helena



Neil åt med hela sig, här har han kex i håret.

Efter besöket i Boviken var det bara att packa ihop och dra till flyget för att åka hem. Lite småtrist, men vad gör man... Har hur som helst haft en grymt trevlig helg och det är ju alltid nåt. Har beslutat mig för att åka upp till midsommar. Och efter det är det ju snart semester. Wihoo!

Kommentarer
Postat av: Pia

Du verkar ha haft en jättebra helg i Skell!!

Och jag tycker du ser ASCOOL ut på longboard. Kanske du ska skaffa dig en egen o glida runt på Lidingö? Skejta till jobbet? :D DO IT!



Jättelångt inlägg o jag har inte orkat klicka på alla miniatyrer. Kanske en annan dag. Men jag har ju sett många förut.



puss o kram

krama bosse också

2009-05-26 @ 04:37:42
URL: http://piabur.blogg.se/
Postat av: Linda

hej! verkar som du hann med endel ändå.. fullt upp kan man minst säga =)

Så du bestämde dig för att komma hem midsommar igen, skojsigt, möjligen ses vi i dimman =)



kul var det att se dig iaf, och håret blev jättefint, såg ut som dina förväntningar om lördagskvällen blev uppfyllda också?



ha de gött i sthlm så länge!

Kram

2009-05-26 @ 17:32:51
URL: http://abyloppan.blogg.se/
Postat av: Ida

Betyder det att du ska på Lanternanpremiären??

2009-05-26 @ 22:45:15
URL: http://idmi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0