Cotton Eye Joe

Idag när jag kom hem spelades Cotton Eye Joe med Rednex på högsta volym och ingen var hemma. Förutom Bosse då. Så han har med andra ord kommit åt radion på nåt vis. Haha han är ju för rolig. Och just den låten. Vilken välkomst! Undrar hur länge han har haft på radion idag egentligen.

Idag råkade jag avslöja en liten hemlis för min syster. Kunde bara inte hålla mig. Så nu är det ingen hemlis längre.
Jag kommer nämligen att komma  hem en sväng helgen v. 49. Samma helg som Pia har sitt glöggparty/födelsedagsfest. Hade ju först tänkt bara överraska henne på plats. Men sen pratade jag o mamma idag i telefon om flygbiljetter o hon blev såklart nyfiken, så då kunde jag ju inte bara låta bli att berätta.

Egentligen så kommer jag bara hem för att vara med Simon, eftersom det egentligen var han som skulle komma hit. Men vi ansåg att det blir billigare om jag kommer hem. Och så får det bli. Så alla ni som (kanske) vill träffa mig får allt gott vänta tills nästa gång jag kommer hem, vilket inte alls är långt bort för det är den 23 december.

Idag har jag ringt runt till hela tjocka släkten för att höra vad dom önskar sig. För nu är det hög tid att säga vad man vill ha, för annars kanske man inte får nåt. :P Jag ska oxå skicka ut önskelistor.

Förresten så städas det o fixas varje dag här hemma inför helgen då julen ska fram. Ska åka ut till moster o låna lite tomtar av henne tänkte jag. Men dom får nog inte komma fram riktigt än...kanske. :)



Jag längtar till isen hemma på viken är så här så man kan åka skriller.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Ett litet förtydligande för alla som läst och kanske inte fått det att gå ihop. Det var inte jag som blev nyfiken, det var Pia. För vi åt lunch

tillsammans idag när Maya ringde och började prata bokning av flyg med mej.

Pia undrade väl varför vi pratade flyg när Maya redan bokat för julen. Att Maya sa nåt kan oxå bero på hon höll på att spricka, för att hon klarar inte av att hålla nåt hemligt. :D

2009-11-25 @ 21:11:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0