Slarv-Maja!

Hur lyckas man?

I fredags åt jag och Pia på en restaurang och tänkte sen att om vi skyndar oss att betala så hinner vi nog med lidingöbanan hem, vilket vi gjorde. Men då hade jag givetvis varit för snabb så jag glömde mitt Visakort. Vi hoppade av på nästa station och promenerade tillbaka till restaurangen och mycket riktigt där fanns mitt kort. Puh!

Igår gick var det åter dags att äta på restaurang, denna gång på Söder. Hade under dagen köpt en fin halsduk som jag hade på mig. Men som jag mest troligt glömde på restaurangen. Den verkar inte vara hemma iaf så den blev nog kvar där. :-S

Idag när jag skulle gå och rösta frågade Pia mig om jag hade med mig röstsedeln och legget. JA sa jag, vilket tydligen inte riktigt var sant. För legget stannade tydligen hemma i en tröjficka sen tidigare på morgonen då jag skulle köpa frukost, tillsammans med alla andra kort. Tur som var kunde Pia med hjälp av hennes leg bevisa att jag var Maya Burman så då slapp jag gå hem och hämta iaf. Puh igen!

Sen skulle vi åka in till stan. Gick och hämtade leg och alla korten. Men mycket riktigt, när jag står där och ska betala min lunch finns inte mitt Visakort där. Heeeelt otroligt! Hoppades på att det skulle va hemma iallafall. Men nej det var det inte. Det fanns på Tempo sen jag handlade frukost. Puuuuh!

Så jag har haft väldigt tur i oturen iallafall kan man säga. Ska ringa restaurangen och höra om dom har min halsduk. Hoppas hoppas hoppas!! Men efter denna helg kan man ju påstå att jag varit en riktigt riktigt KLANT-MAJA!!! (förutom allt detta så har det varit en grymt mysig systerhelg, bloggar mer om det sen)


Kommentarer
Postat av: Linn

haha, ja du har varit rätt så slarvig :P Akta så ingen snor ditt kort nr på bilden!



Kram

2010-09-19 @ 20:25:57
URL: http://livetinorrlans.blogg.se/
Postat av: Maya

sant linn! bytte till en annan där man inte ser hela numret..

2010-09-19 @ 20:52:47
URL: http://mayan.blogg.se/
Postat av: Pia

Halloj! Både en KLANTMAJA och en SLARVMAJA! :D

Men till slut blev det ju riktigt lustigt alltihop.



Kan även nämna att när Maya skulle handla och alltså glömde visakortet på tempo så skulle hon handla toapapper men kom hem med hushållspapper :D



Hihih. Men en underbar helg har det varit!

Kram på dig, syrran!

2010-09-20 @ 09:58:05
URL: http://piabur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0