Skridskor, skriller, grillor, grickor...

Det är ett ganska stort projekt att åka på skridskoutflykt med 18 barn (vanligtvis är dom 21 st). Innan man kommer i väg ska det hinnas gå på toa för samtliga, klä på sig en miljon lager kläder, hjälpas till med dragkedjor skor vantar osv, tas på reflexvästar och tunga ryggsäckar, hinna till bussen, missa en buss och måsta vänta på nästa, knytas oändligt många skridsko-skosnören och alla vill ha hjälp exakt samtidigt.. Puh! Men när dom väl är ute på isen så är det mödan värt! Vilket glädje! Även om dom faller stup i minuten så gnäller dom inte utan ställer sig upp och försöker igen. Dom är så otroligt duktiga!

Även 2 av fröknarna åkte och det får ni bevis på här:


Jag


Är grymt imponerad av Sofia som i princip aldrig stått på ett par skridskor förr.


Solen var med oss

Skulle gärna velat visa bilder på hur söta barnen var när dom åkte, men med respekt mot dom och deras föräldrar så gör jag inte det.

Nu blir det käk och tvätta, sen ska jag ut och gå med Karin :)

Kommentarer
Postat av: Pia

Aa shit, griller asså!

Ja vill åxå! :D



Kanske får ta upp mina ur källaren, slipa dom o leta upp en isfläck nånstans. Kul!

Och bra där att vara med o åka - tycker jag att ALLA fröknar borde göra! :)



Förstår att det måste ta tid att göra alla färdiga o ta sig i väg. Men tur att det är värt det då man kommer fram!



kramis

2011-01-27 @ 21:48:07
URL: http://piabur.blogg.se/
Postat av: Mamma

Bra att du respekterar att man inte får ladda upp foton hursomhelst. Synd att man inte får se dom små gullpluttarna MEN...jag kan iaf föreställa mej hur dom ser ut. Och så har jag ju hört att dom är riktigt duktiga! :D

2011-01-28 @ 18:04:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0