Jag ser det snöar, jag ser det snöar...



I morse när jag steg upp och tittade ut genom fönstret såg jag att det SNÖADE. Och inte så lite heller! Dessutom bara 0,5 grader varmt. Jag ville bara vända om och gå och lägga mig igen. Fy sjutton! Vad hände med det fina och varma vädret som var förra veckan?

När det är tråkigt väder så känner jag inte för att klä upp mig eller att vara ute, så det fick bli mjukiskläder, stövlar och osminkat på jobbet idag. Men trots denna ocharmerande outfit så var det ett av barnen som sa till mig:

-Maya, jag tycker du är så fin idag!

Jag höll nästan på börja skratta för jag kände mig absolut inte fin. Men vuxna och barn har nog helt olika sätt att se på saker. Jag blev hur som helst väldigt glad.

Nu blir det städning för fulla muggar. Imorgon åker Simme till Barcelona, på fredag får jag finbesök av Amanda o Theresia och på lördag åker jag på en kort visit till Skellefteå för återklassträff.

Kommentarer
Postat av: Pia

Hej Maya,



Så bra att du har bloggat! Det gillar jag.

Men visst är det trist med vädret?!



Även jag kände enorm opepp imorse och valde mjukisbrallor, glasögon och en liten svans i håret. Kände mig verkligen inte fin, men skönt var det att mysa runt i på jobbet. Hade även små "tv-sockar" på mig.



Kan inte fatta att du kommer hit redan på lördag! Känns som att jag precis har lämnat dig på flyget :)



Kraaam

2011-05-03 @ 22:34:41
URL: http://piapepp.wordpress.com
Postat av: Pia

Hej Maya,



Så bra att du har bloggat! Det gillar jag.

Men visst är det trist med vädret?!



Även jag kände enorm opepp imorse och valde mjukisbrallor, glasögon och en liten svans i håret. Kände mig verkligen inte fin, men skönt var det att mysa runt i på jobbet. Hade även små "tv-sockar" på mig.



Kan inte fatta att du kommer hit redan på lördag! Känns som att jag precis har lämnat dig på flyget :)



Kraaam

2011-05-03 @ 22:38:10
URL: http://piapepp.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0