Ett födelsedagsfirande som heter duga

Nu ska jag berätta om min födelsedag. Dagen började med uppvaktning av mamma o pappa si sådär kvart i 5 på morgonen. :-S (om än det tog mamma ytterligare 20 minuter innan hon kom på vad det var för dag) Fick en kamera i present. Nåt jag veeerkligen önskat mig. Den jag hade var ju verkligen inte hel, så jag blev tokglad över den nya,snygga lilla kameran. Kunde inte komma mer lägligt.

Efter firandet och morgonstressen skjutsade mamma mig till flyget och jag åkte iväg till Stockholm. Kl 10 hade jag den första arbetsintervjun på förskolan Björklövet. Gick superbra. Fick besked direkt att jag fått jobbet om jag vill ha det. Fick till och med äta där.
Kl. 14 hade jag intervju nr 2, på Nallebjörnen. Den intervjun gick oxå bra. Skulle få veta dagen efter.

Under kvällen vart det karra-och filmkväll med Linda. Vi var båda så trötta så vi orkade inte göra annat. Eller jo vi var ju förstås ock kollade på min lägenhet dit jag ska flytta. Den var ganska liten (fast jag hade ju inte väntat mig annat) och just nu inte så personlig. Men med lite gardiner o prydnader blir det nog bra. :)



Nästa dag åkte jag ner på stan för att titta lite i affärer. Köpte ingenting. Nallebjörnen ringde o sa att dom gett den fasta heltidstjänsten till en förskolelärare (ja hon går ju såklart först) men dom erbjöd mig ett heltidsvikariat. Skulle höra av mig på måndagen. Sen åkte jag hem till Skell igen till en filmkväll med Simme. Fick en presentkort på massage med varma lavastenar. Ska bli riktigt spännande. Nåt sånt har jag aldrig testat. :)

Lördag

Åkte till Båtvik för lite födelsedagsfika o presenter. Fick en massa bra saker även där.
Av Karin o Tommy ett linne jag önskat mig, plus pengar.
Av Pia o Matte fick jag ett par jeans som jag oxå önskat.
Pia gav mig även ett album med bilder på oss. Plus fototejp o en penna så jag kan fylla i mer bilder eftersom.

Här kommer lite bilder:



  



Får skriva om kvällen senare. Nu måste jag skynda mig ner på stan för lunch med mammsen. :)
Sen blir det jobb.


Kommentarer
Postat av: Pia

Det var verkligen härligt väder när vi var i Båtvik. Så skönt att vi fick vara ute och fira dig i solsken. Perfekt!

(blir ju mkt finare bilder då också.. med din nya kamera!)

Puss puss

2008-08-19 @ 11:01:32
URL: http://piabur.blogg.se/
Postat av: Ida

Så sommarfina systrar! Vad kul att allt blev så lyckat för dig :) Men har du valt förskola lr?

2008-08-19 @ 12:49:27
URL: http://idmi.blogg.se/
Postat av: Linnea

ja, tack för i lördags, jag hade superkul :) hoppas du med hade det! :)

2008-08-19 @ 18:32:10
URL: http://linnealindholm.blogg.se/
Postat av: Linn

Såg ut som ett riktigt bra kalas i Båtvik, ser så härligt ut när man kan sitta ute o fika :)



Vi ses i Sholm snart, hoppas jag!

2008-08-20 @ 08:30:26
URL: http://livetinorrlans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0