Höst?

Jag höjer mitt bröst, det är höst

Så brukade farfar alltid säga. Han kunde allt rimma han.

Och ja nu är det ju höst. Löven faller, det är kallt, en massa höstnyheter på affärerna, folk klipper håret för att få en ny höstlook, folk börjar klä sig varmt, en del på tok för varmt... För jajjemen idag har jag sett en människa med vinterjacka! Haaallå? Nån måtta får det väl ändå va? Det är ju inte direkt minusgrader. Vi bor i Norrland inte i antarktisk!!

Jag blir så förvirrad. En del går omkring i sandaler och endel i höst/vinterskor (visserligen har det varit så hela sommaren). Jag är i nåt slags mellanting.. Jag vill inte att sommaren ska va över samtidigt som jag längtar till att hösten ska sätta igång på riktigt. Ja inte är det lätt.



Idag har den nya Glittertjejen börjat jobba. Hon verkar snäll och trevlig, så det blir nog en bra ersättare. :)
Känns så konstigt att sluta där, men samtidigt så jäkla roligt att flytta. Nu är det bara imorn och fredag jag jobbar där.. Sen drygt en veckas ledigt, sen börja det nya jobbet. :)

Kommentarer
Postat av: Pia

Havet höjer sitt bröst, Maya!

Trodde du gjorde om den för att passa dig lite bättre, men farfar sa havet. :)



Och jag gillar inte heller vädret nu. Det är ju faktiskt augusti - en sommarmånad! Och jag vill fortfarande få använda alla mina sommarkläder (läs klänningar) men i det här vädret är det ju inte så lockande. Ska iaf försöka ta mig ner på stan och kika in lite höstnyheter imorgon.



Kisses

2008-08-27 @ 21:53:01
URL: http://piabur.blogg.se/
Postat av: Maya

haha ojsan.. havet hade jag glömt. Ja när jag läser det jag skrivit nu låter det ju helknäppt. Men ja, kanske en förnyad version. :P

Men den rätta är ju ändå alltid havet höjer sitt bröst, det är höst.

2008-08-27 @ 22:12:16
URL: http://mayan.blogg.se/
Postat av: Ida

Tyvärr finns ingen pepparkaka att tillgå, jag har inte alls blivit så brun som jag brukar...inget skvaller heller för den delen, vi har haft riktig semester utan en enda fest :) Men det var superskönt och jättevarmt! Vill tillbaka! Vi hörs! Kramar

2008-08-28 @ 19:38:46
URL: http://idmi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0