Maya på luffen

Härliga tider! Ja för det är ju grovsopshämtning! Wihoo! Vilket innebär att man kan gå runt o spana runt hela stan vad folk kastar bort. Rätt vad det var hittar man nåt man själv vill ha. Typ som jag o Pia gjorde alldeles nyss.
Vi hittade en massa bra saker.

T.ex

  • En soffa. känns lite halvskabbigt men det va en Ikeasoffa med avtagbar klädsel, som lätt var fräschare än den jag har nu. Fast jag tog såklart inte hem den för jag hade ju inget att frakta den på
  • En massa fina krukor att plantera fina blommor i på balkongen
  • En GRILL!! På hjul! Den tog jag faktiskt hem. Å inte va det en liten grill heller. Kan man få mycket användning av i sommar.

Det va nog bara det vi hittade idag. Men man vet aldrig, imorgon kanske vi hittar fler saker. T.ex en Cykel! Och kanske kanske att jag till och med lyckas frakta hem soffan. Bara inte nån har gjort nåt äckligt i den...

Grejen är att i början så skrattade vi åt en gubbe som va och kollade på en sophög. Vi tänkte: - Å nej, så pinsamt.
Sen gjorde vi likadant nästa dag.

Men det känns inte lika hemskt längre eftersom vi vet att vi inte är ensamma. Vi mötte en kille som gick omkring med en skottkärra idag och sa att han hade fyndat en exklusiv bumlinglampa dagen innan. Skönt att det finns fler av oss där ute!



Typ såhär ser min grill ut, förutom att det inte är en elgrill. Det va mest att den hade hjul och såna där träskivor på sidorna. Min första egna grill. (förutom engångsgrillar då)


Kommentarer
Postat av: Ida

SJälvklart ska jag grilla med dig i sommar på din alldeles splitternya grill ;) Räkna med mig! Snart kommer jag heeem :)

2008-05-28 @ 10:41:39
Postat av: Ida

SJälvklart ska jag grilla med dig i sommar på din alldeles splitternya grill ;) Räkna med mig! Snart kommer jag heeem :)

2008-05-28 @ 10:42:03
Postat av: P

ja, ganska kul var det! :D

och bara mer o mer saker verkar samlas i högarna.

känner bara att jag också borde försöka bära ut lite grejer... har säkert en hel del skräp som kan slängas!!

Vi ses ikväll eller imorgon bitti.

Puss puss

2008-05-29 @ 09:53:35
URL: http://piabur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0