Hotell Aveny

Har mycket att blogga om nu. Lika bra att ta det från början...

Måndag 12/5:

Dagen började med att jag samlade vuxenpoäng. Var på banken för att prata PENSION!! Gaaah! Känns så långt bort. Det blir inte bättre heller av att jag sen gjorde ett vuxentest på Facebook och på det testet fick jag en uppskattad ålder av 31 år.. Herre Gud så gammal är inte jag!!
Sen kan det väl kanske ha lite att göra med att jag var rädd att bli för ung på det testet och kan därför ha svarat lite extra vuxet. Vi säger så iaf. Jag vet att jag fortfarande är ung! :D

Torsdag 15/5

Alla mina favoritkatter fyllde år. Bosse 1 år och Totte o Thyra 3 år.

  
Här är dom allihopa små kisseungar

Fredag 16/7

Tog mitt pick och pack och åkte till Umeå. Närmare bestämt Geografigränd hem till Ida, Elin och Linnea. Men som vanligt valde Linnea att åka bort när jag kommer så jag fick åter igen låna hennes rum. Perfekt! ;-P
Jag och Ida åkte till Strömpilen för att handla lite käk så vi kunde laga till en smarrig kycklingtacos.

  

På kvällen var vi och såg FF-Holmsund matchen, som tyvärr gick åt skogen. Holmsund vann. :(
Efteråt for jag, Ida å Simon till Liza och Fredrik. Såg lite hokcey och fick supersmarrig kladdkaka. :)
Sen hem och sova..

Lördag 17/5

Jag och Simme for på stan. Hittade en sååå himla snygg tröja som jag blev helt kär i men den fanns såklart inte i min storlek och va dessutom lite väl dyr. Köpte en annan tröja istället som inte alls va lika snygg som jag blev tvungen lämna igen sen.. :( Kan inte sluta tänka på den där förbenade tröjan.
Tiden gick fort på stan. Helt plötgligt skulle stan stänga och vi hade inte hunnit nånting. Totalt glömt bort bolaget dessutom. :-S Tur vi skulle och fika hos Simmes brorsa så vi kunde få oss en liten skvätt vin till kvällen. :)

Och kvällen, den spenderades så här:



På HOTELL AVENY!!! Lyxigt värre!! :D

   


Och så då maten.. Kanske huur gott som helst. Fläskfilé med 3 olika såser och pommes till.

  

Superhärlig avkopplande helg.

Söndag 18/5

Vi checkade ut och plockade upp en inte alltför välmående Jessica och hennes mer välmående Fredrik och åkte hem till Skell. Kan ju säga som så att mina sängar hemma på Floran inte alls är lika sköna som dom på hotell Aveny. :(

Måndag 19/5

Mormor bad mig skjutsa henne till Kusmark så hom skulle kunna ta hand om blommorna och ge mat åt fåglarna. Och visst kunde jag väl göra det. Min mormor är ju trots allt den ballaste av alla mormödrar. 88 bast.



Nu är veckan igång och det nyttiga livet har tagit över totalt. Jag har nu helt festfria helger fram till föreställningen åtminstone. Kanske blir Lanternanpremiären nästa. Det vill säga den 19 juni. En månad bort.
Dessutom har jag köpt Detox som rensar ur kroppen på onödigt skräp och gör att man blir piggare osv. Man ska dricka en liter per dag och det va inte ens äckligt.
Nu närmar sig föreställningen med stormsteg och jag vill vara i form och kunna göra mitt allra bästa!!

Föreställningen är Lördag 7/6 och Söndag 8/6. Hör av er om jag ska lägga undan biljetter. Vore kul om så många som möjligt av dom jag känner kommer och kollar. Men mitt tips är att kolla på lördagen. :)

Kommentarer
Postat av: Pia

Jag är också pepp på nyttigt liv och dansföreställningar! :D

Tänk att du fångade mormor på bild också! :)

2008-05-21 @ 12:12:27
URL: http://piabur.blogg.se/
Postat av: idos

hade de hantlar vid sängen??

2008-05-21 @ 16:53:31
Postat av: Linnea

2008-05-21 @ 19:28:12
URL: http://linnealindholm.blogg.se/
Postat av: Linnea

hahah, ja vilket elände att jag alltid lyckas att inte vara här när du är det, men jag får ställa upp med det som finns kvar, dvs sängen, haha.

2008-05-21 @ 19:30:02
URL: http://linnealindholm.blogg.se/
Postat av: Liza

vilka härliga bilder!!!=)din mormor verkar ju grym=)hehe, jaa lanternan premiär låter inte så dumt=)vilka var det som hade tagit över???

Puss&kram

2008-05-21 @ 21:03:10
Postat av: mamsen

Hotellet ser verkligen läckert ut! Och maten! Jag är hungrig, det betyder väl att det är lunchdags. Men vadå, VARMA KOPPEN? Känns långt ifrån lika gott som er middag ser ut att vara. Kram!

2008-05-22 @ 11:18:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0