Bilder från Kroatien

Här kommer bilder från Kroatien. Se och njut!



Börjas med en natt på Arlanda. Tyvärr kom vi dit för sent för att få en mjuk bänk. Att sova på granitbänkar är inte direkt att rekomendera. Men på nåt vis så lyckades jag få några timmars sömn.



Väl framme och hotellet får två tummar upp av en nöjd Simon



Första kvällen. En öl innan maten. (iallafall för dom som dricker öl)



Dag nr 2. Bad i havet. Här är alla tre syskonen Eriksson. David, Simon och Helena



Småpluttarna Neil o Algot



Glassinköp.



Kväll nr 2. En bild på svärföräldrarna



Simon o jag, matchande i vitt



Hela familjen Eriksson



Lyftet. Inte sååå pjåkigt va?



Simon på våran balkong, en heelt okej utsikt



Helena o Neil i poolen



Kväll nr 3





Neil o Simon kollar på båtar



Sooofta solstolar



Kusinerna



Mitt örhänge var vääldigt intressant



Allihopa (förutom jag) på en mysig restaurang



Very delicious food



Tre solglasögon kändes väldigt nödvändigt



Dom där vattenleksakerna i bakgrunden var väldigt roliga. Men det kostade tydligen så jag o Simon fick en tillsägning som hette duga. Med visselpipa o allt.





Kväll nr 4. Här firas 60 åringarna







Massor med öl. Fast jag låtsades bara dricka.





Kväll nr 5. Åkte in till Pula.



Helena, Neil o Eric



Dags för båtuflykt. Min och Simons födelsedagspresentt till varandra!







Rovinj. Troligtvis den mysigaste stad jag varit i.







Mysiga gränder genom hela staden.



Och så dags att utmana vår höjdskräck o bege oss upp i det höga kyrktornet



En bit kvar.. :-S



Rangeltrappan



Fattar ni skräcken? Man var inte nåt vidare kaxig här inte. Jag har aldrig svurit så mycket i en kyrka förut. :-S



Men det var värt det. För utsikten var helt underbar







Och så var det bara färden ner kvar. Hade gärna sluppit den kan jag säga. Mina ben skakade, hjärtat slog fort, svetten rann. Ett under att man ens tog sig ner.



I Kroatien verkar det vara poppis att köra båt naken



Limfjorden



Fick åka till en strand där det faktiskt fanns sand, eller rättare sagt småsten. Men det närmaste sand vi kom på hela veckan







Den största lyxjakt jag någonsin skådat. Men även den fulaste. Nån ryss tydligen som äger den





Hotellet sett från poolen







Sista kvällen





Neil, Helena o Algot



Jeanette, Algot o David



Den enorma hamnen på andra sidan hotellet



Bye bye, lets go home :(

Det bästa av resan:

Det fina landskapet, värmen, havet, kärleken, maten, utflykten, sällskapet, hotellet, frukosten, white lion. Ja typ allt!

Det sämsta av resan:

När min kamera gick sönder, när jag fick munsår, råttan under bordet på en restaurang.

Kommentarer
Postat av: Mia

Hej!

Vilka fina bilder och vilken fin stad de verkar vara. Vet du vad ni flög med för bolag? Blir sååååå sugen på åka dit åxå:-) *Och du! Tack för en bra blogg!

2009-08-26 @ 20:36:57
Postat av: Mamma

Vilken solig, ljuvlig, trevlig semesterresa ni verkar ha haft!

Kram

2009-08-26 @ 20:48:06
Postat av: Ida!

Superfina bilder :) Jag blir inte bara lite avis ;D Hoppas du och Pia får en härlig helg! kramar

2009-08-26 @ 21:30:09
URL: http://idmi.blogg.se/
Postat av: Johanna

Guuud vilka HÄRLIGA bilder!!!

2009-08-26 @ 22:49:24
URL: http://johannaagnes.blogg.se/
Postat av: Margareta

Vilka härliga bilder ! Jag drömmer mig tillbaka kram Margareta

2009-08-31 @ 15:19:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0