Vårtecken

Igår när jag vaknade så ösde regnet ner. Man ville ju bara dra täcket över huvudet och somna om, särskilt när man får höra att hemma i norr är det klarblå himmel och stark sol. Lyckades pallra mig upp ur sängen ändå och tog bussen till jobbet. Tack och lov så klarnade det upp på eftermiddagen och vädret blev riktigt fint. Tog mig en låååång promenad hem. 
Så vips var våren här och jag välkomnar den stort! Har sett många vårtecken; Det börjar vara varmt, nästan all snö är borta (snälla låt oss inte få mer), jag har sett knoppar på vårblommor (i en rabatt iofs) har sett svanar (fast det är inget vårtecken i Sthlm för dom är ju här hela tiden, så länge det finns öppet vatten har jag lärt mig).
Så det var ju inte så många vårtecken trots allt, men jag väntar med spänning på att det ska komma fler.

Även idag promenerade jag hem(gör jag iofs nästan varje dag), fast inte med så mycket omvägar eftersom jag var för varmt klädd. Min tanke var att om jag går hem och byter till svalare kläder så kan jag gå ut på en längre promenad sen. Men när jag väl kom hem möttes jag av en gnällande katt och jag kunde inte begripa vad det var han gnällde över, för mat hade han ju och han brukar ju inte gnälla över så mycket annat.
Till slut kom jag på vad det var, han vill ju ut såklart.
Så jag tog med han ut på balkongen och där satt vi jättelänge och tittade och lyssnade.

Kolla så söt han är:





Hur har ni det där du bor? Snö/bar mark, varmt/kallt...palmer kanske?

Sådär ja, nu ska jag bege mig ut igen. Tjing hejsan!

Kommentarer
Postat av: Pia

Hej älsklingssyster!



Här i Skell kan jag genom mitt kontorsfönster konstatera att vädret är helt underbart! Sol och klarblå himmel i kontrast mot vit (och lite brun) snö. Så vackert och man vill bara ut och gå!



Tyvärr så tinar det lite mkt för min smak... kryllar av slask på marken. Massor! Helt omöjligt att gå ut och gå utan att bli alldeles blöt om tassarna. Men snart så! Och jag hoppas vädret är detsamma i helgen så jag hinner ut och njuta under soltimmarna.



Fin katt har du. Söt-Bosse! Krama honom från mig också.



Puss o kram

2009-03-18 @ 17:11:26
URL: http://piabur.blogg.se/
Postat av: Mammie

Tänka sej! Sådan matte sådan katt. Ni är lika stora linslusar båda två. Normalt sett är det SKITSVÅRT att fota en katt. Men inte Bosse inte, näe han poserar så gärna. :D

2009-03-18 @ 20:20:41
Postat av: Ida

I Umeå har vi också underbart väder med sol och plusgrader! Jag bara älskar att all snö tinar bort, känns bra att cykla på asfalt igen:)

2009-03-18 @ 23:17:07
URL: http://idmi.blogg.se/
Postat av: Linda

Hej! jo jag försöker hålla igång =) synd bara att skidåkningen inte ger så många steg.. hitills i veckan har jag gått 41346, det är torsdag morgon, ska träffa en snubbe på vikarie poolen idag får se om jag kan få lite jobb här framöver. håller tummarna



Kram

2009-03-19 @ 09:02:35
URL: http://abyloppan.blogg.se/
Postat av: Julia

Här i Antwerpen var det +16 grader kl 20 igår kväll, solen har lyst varje dag ett bra tag nu och det är riktigt härligt!! Igår var jag i en park med vilda kaniner, bara en sån sak, haha! SÅ SÖTA små kaninungar!! Kul att du t.o.m har balkong i nya lyan, den låter riktigt FIN! Får hälsa på igen till sommaren, så nära vi är varandra då, KUL! :D Puss

2009-03-19 @ 23:02:44
URL: http://jooleeah.blogg.se/
Postat av: Emelie

idag fick vi regnet!

men efter regn kommer solsken, och så brukar regnet vara bra på tina bort snön!

sötbossse :) jäsiken vilken redig karl han har blvit, min glenn ser ut som en liten flicka jämfört med han :P haha

2009-03-20 @ 10:07:33
URL: http://emelienor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0