Nakna grannen

Tänkte börja detta inlägg genom att berätta att jag kan om jag vill i skrivande stund kika på en kille i grannhuset som går omkring med bar överkropp (ganska vältränad tror jag) Men det behöver ju inte betyda att jag kollar bara för det, eller hur? Han kanske till och med är helt spritt språngandes naken, vad vet jag. Nej det kan jag ju inte veta för jag kollar ju inte. :-P

Nu till nåt annat.....vädret! varför inte snacka lite väder och vind? För vädret har verkligen varit jätteknepigt idag. Först klarblå himmel och strålande sol samtidigt som det var minusgrader och det blåste småspik. Sen när jag skulle gå hem från jobbet var det likadant tills jag hade ungefär en kilometer kvar att gå. Då var det som om man gick in i en annan värld. Från klarblå himmel till ett väldans snöoväder där man knappt såg nåt alls. Mascaran rann och hela jag blev som en kall snögubbe. Nej usch vilket otäckt väder. Och sen bara försvann det igen och tillbaka kom den klarblå himlen.

Citerar ett av barnen idag när hon satt o tittade ut genom fönstret:

"Himlen bestämmer vilket väder det ska bli. Himlen bestämmer faktiskt allt
."

Och ja det kanske den gör. Vad vet jag.

Snubblade in på Röda korset idag och kunde inte låta bli att köpa den här till Bosse.



5 kronor kostade den (och så skänkte jag ytterligare 7 kr till Röda korset, god gärning, nu är dagen fulländad). Egentligen är det en askkopp, fast inte nu längre.
För er som inte vet så heter Bosse egentligen Boss och just därför passar ju en skål där det står "The Boss" på alldeles utmärkt, för han är ju verkligen the Boss. Och titta så glad han blev. Han till och med kelade med den.

Och det var allt för idag. För er nyfikna kan jag meddela att nakna grannen inte syns till längre. Meddelar ifall han dyker upp igen.

Kommentarer
Postat av: Ida

Typiskt att vi inte fick syn på "nakna grannen" under vår vistelse :)

2009-03-24 @ 22:45:25
URL: http://idmi.blogg.se/
Postat av: Pia

Klart Bosse ska ha den där! Perfekt present. :)



Och nakna grannen kanske vill att du ska titta på honom? :O

Bäst att inte göra honom besviken ;)



hehe, kram på dig snuttis!

2009-03-24 @ 23:14:11
URL: http://piabur.blogg.se/
Postat av: Linda

hejhej! har gått 51754 steg i veckan, ca 1 mi om dagen, åker ju till fjälls på fredag så då blir det väl mest skoterkörning också.. så jag får köra hårdträning till Fre.



Så det är kallt i sthlm nu?, hur kallt? här hemma blir man lite lurad, men tror att det ska vara varmare ute än vad det är..



Kram

2009-03-26 @ 07:46:40
URL: http://abyloppan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0