41 dagar, 4 timmar och 44 minuter

Nu börjar vi närma oss mina vänner. Det är såklart julen jag menar. Vad annars?

Däremot blir det inte mycket på kakfronten i år. Eftersom jag och Lina skrivit kontrakt på att inte äta så mycket onyttigheter.

Så här lyder kontraktet:

Från och med 091109 till och med 091217 så skall vi inte äta skräpmat, godis, popcorn, popcorn eller annat sött.
(Undantag: om man blir bortbjuden på fika får man smaka)

Vi skall röra på oss minst 4 ggr per vecka. T.ex promenader, styrketräning, jogga osv.

Vi skall alltid ha frukt hemma. Och den måste bli uppäten.

OM någon bryter detta kontrakt så skall denne person sköta städningen av lägenheten ända fram till jul. Med det menas ALL städning och fint ska det va. Inget fusk! Så lycka till så kör vi!

Ps om båda bryter så vet vi att vi är så kassa att vi inte ens kan hålla ett kontrakt + att vi får skylla oss själva.



Det dumma var att vi inte tänkte på att vi precis fått varsin chokladkalender av Therese. Så dom chokladbitarna måste sparas till den 17:e. Men oj vad vi kan frossa då, om vi vill... Och julbaket får vi väl oxå spara till efter den 17:e. Och allt annat julgott som juleskum, julmust och allt det där. :-S

Vad tror ni, kommer vi klara detta kontrakt? Hittills har det gått bra iaf och det bästa är att det känns väldigt bra. Önska oss lycka till!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Du skriver att hittills har det gått bra! Och det är ju BRA, med tanke på hur lång tid det gått sen ni skrev kontraktet! ;)

Lycka till tjejer!

2009-11-12 @ 19:58:01
Postat av: Pia

Julhus julbus!

Det kommer att bli tungt för er! Och tyngre för var dag som ni närmar er julen.

JULTOMTAR MAYA, JULTOMTAR!

Och JULMUST!

Det är ju säsongsvaror! :)



Men lycka till!

Puss puss

2009-11-13 @ 10:49:40
URL: http://piabur.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vilken utmaning att skriva på ett sånt här kontrakt just vid jul!

Men jag antar att allt julgodis kommer att smaka ännubättre då ni väl får smaka igen :9



Håll ut, jag tror på er!

2009-11-13 @ 12:44:55
Postat av: Ida

Lycka till :) Jag är med på ett kontrakt EFTER jul och nyår :)

2009-11-13 @ 17:56:59
URL: http://idmi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0