Flaten

Igår hann jag med mycket. Steg upp 8 för att slänga in en tvätt. Hängde upp den och gick sen ut på promenad. Lite senare på dagen åkte jag, Ronita, Richard, Sara och Emelie till Flaten (eller Flatan enligt Ronita) som ligger i Älta. Det var en riktigt bra badstrand. Rolig var den oxå för vi fick bevittna många roliga händelser.

Det var till exempel ett stort gäng som hade stereo med förstärkare till (!) för det var tydligen viktigt att deras musik skulle höras över heeeela stranden. Och det gjorde den vill jag lova. Och det var minsann en salig blandning av musiken. Ena stunden var det hip hop, sen raggarmusik och sen dunka dunka. Man höll på bli tokig. Men det fanns dom som gillade det som hade sin egen lilla dansshow.
Sen fick vi även bevittna ett ungt par som skulle hjälpa varandra att byta om. Och det är ju inte det lättaste när man är på en strand. Vanligtvis kan man tänka sig att killen skulle hålla i handduken medan hon byter trosor, men nej nu var det tvärtom. HON höll i handduken medan HAN drog på hennes trosor. Han tog verkligen god tid på sig och vi som såg det hela höll på att vrida sig av skratt. Sen var det dags för hans tur att byta till kalsonger. Och då gör dom tvärtom. HAN håller i handduken medan HON drar på han sina kalsonger. Vi tror dom hade nåt slagt förspel där på stranden. Vissa människor kan tydligen göra allt offentligt.

Efter stranden blev det tal om utgång. Men en viss klant-maja hade glömt gå på systemet, extremt orutinerat. Hade en liiiten skvätt rosévin bara, men det var allt. Iofs var jag inte särskilt peppad och det visade sig att Ronita och Richard inte heller var det. Så det fick bli bio för vår del. Vi såg baksmällan. Hysteriskt rolig film. Oj vad jag skrattade.

Var uppe lite länge i natt. Började fixa naglarna efter jag kommit hem från bion. Sen kunde jag bara inte somna och låg vaken till 4. Ojdå. Och ändå vaknade jag 9 imorse. Hoppas på ännu en stranddag. Flatan idag med kanske?





Om prick en vecka sitter jag på flyget till Kroatien. Då lär det bli massor av sol och bad! :D

Kommentarer
Postat av: Ronita

nej men vilken ful bild på mig. usch.

2009-08-09 @ 20:29:56
URL: http://dancinprincess.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0