En sommar på ön

Nu har jag snart varit sjuk en vecka, YIPPIE!!! iofs, börjar känna mig frisk nu, men känner mig ändå klen i kroppen. Imorse när jag klev upp från sängen vinglade jag fram lite som när man är full. :P Men efter lite frukost blev det genast bättre.

Ringde jobbet idag för att säga att jag inte kommer imorgon heller. Bättre att kroppen får hämta igen sig och att jag får vila ut ordentligt. Nu har jag ju även helgen på mig. Har så omtänksamma arbetskamrater. Lotta erbjöd sig att handla åt mig ifall det var något jag behöver. Så gulligt av henne.

Dagarna kryper fram när man bara ligger hemma om dagarna och Bosse och datorn blir ens bästa vänner. Imorgon tänkte jag iallafall ta mig ut en sväng. Gå till Larsberg o handla lite. Sen på kvällen är det tänkt att jag ska till Linda och se Lets dance. :) Sen om jag har återfått mina superkrafter till lördag så ska vi ta oss en promenad till Djurgården. Känner att jag måste få komma ut. Men om det känns för lång promenad så funkar ju även vägarna här på ön att gå på. :) Hade varit kul med lite omväxling bara.

Någongång under helgen tänkte jag åka ut till moster. Mamma har varit dit o lämnat min kappa, ett par byxor som hon sytt upp till mig och maaaaat! En massa mat. Har jag kanske världens bästa mamma kanske? Jaa klart jag har! :D

För att fördröja lite tid idag så plockade jag fram skivorna där jag bränt ner alla gamla bilder. Vilka minnen man har genom åren. och oj vad jag blev sugen på sommaren. Känns konstigt bara att inte få en hel sommar i Byske! Nu blir det sommar i Sthlm. Känns ju helskumt. :P Men jag tror det kan bli minst lika bra. Lite andra upplevelser än dom gamla vanliga bara.... Kan väl inte vara annat än nyttigt?



Klippor på Lidingö/Halsön.. Hur stor skillnad kan det vara egentligen förutom sällskapet? Stjärnorna ser man ju även härifrån.



Jag kommer ha liknande jobb, det vill säga med barn. Men jobbet kommer inte befinna sig på en glassig strand.



Jag kommer vara ute o dansa loss i vimlet, men ställena jag går på kommer inte heta vare sig Lanternan, Station 8 och inte heller vara ett öltält på Skellefteåfestivalen. Däremot kanske jag träffar på pricken i mitten av bilden ute i vimlet. Kusin Emanuel, för han är lika mkt Stockholmsbo som jag.



Jag kommer nog inte sitta med den här primadonnan och göra fina midsommarkransar.. Om ni inte kommer hit i år det vill säga? ;)



Jag kommer inte behöva få ett STORT skämmigt Lanternankort när jag slarvat bort det lilla, eftersom jag inte kommer vara ägare till någor Lanternankort över huvud taget.



Kommer inte ha världens finaste båt Bamse i Värtahamnen direkt. Däremot kan jag alltid hoppa på Silja Line om det krisar.



Kommer inte träffa den här prinsen lika ofta som tidigare somrar... Eller?



Men den här lille knodden kommer få fortsätta bo med mig som vanligt, fast han lär va en aaaningens större än på den bilden! :) Och fortfarande lika söt.

En sommar på Lindingö ska nog inte va så hemskt. :) Känns ändå lite som hemma med all natur och havet just intill. Kommer bara kännas annorlunda. Och om det inte vore så skulle jag bli förvånad.

Och jaaa, jag kommer att komma hem en sväng! Shaka på Lanternan minst en gång per sommar måste man väl? Och sen ska ni veta att man när som helst får komma hit och hälsa på. Även övrig tid på året. :)

Kommentarer
Postat av: Pia

Men Maya, visst kommer du hem till schtaaan och Byske under sommaren? Du har väl semester? Är skitjobbigt att vara i Stockholm på sommaren ju. Allt man gör är att längta till stranden!



Men i övrigt ett fint inlägg ;)

2009-01-22 @ 22:37:18
URL: http://piabur.blogg.se/
Postat av: Linnea

härliga bilder!

Jag längtar efter sommar!

2009-01-22 @ 23:26:49
URL: http://linnealindholm.blogg.se/
Postat av: Ida

Åhåå ska du vara i sthlm i sommar? jobba på dagis? Då kan du räkna med mig på besök iaf, jag älskar sthlm på sommaren!

2009-01-23 @ 13:14:04
URL: http://idmi.blogg.se/
Postat av: Mammie

Men hallå ALLA! Maya bor ju på en ö med massor av klippor, salta bad, båtar och fantastisk natur. Och nära Djurgården, Sthlm city, jaa allt är nära!

Stockholm är en av dom bästa ställen att vara på, på sommaren, förutom nån vecka vid Byske havsbad. Och Lidingö,är verkligen ett ställe där en semestervecka sitter bra. Visst är det läge att jag o pappsen passar Bosse en vecka eller så när du har semester, Maysan? (Har för övrigt bott på Lidingö en hel sommar med min mamma o pappa, och jaa det var ett riktigt bra ställe att vara på.) Kramar alla!

2009-01-23 @ 19:26:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0