Hösten är verkligen här

Det är kallt. Det är löv som är allt annat än gröna. Det är frost. Det sägs att det ska börja snöa. Det har börjat snöa i vissa delar av landet. Det är varma kläder och skor som gäller. Det tar oändligt lång tid för alla 19 ungar att klä på sig allt som krävs för att dom ska kunna gå ut. Det blir gnäll. Det är mörkt på morgnarna och på kvällarna. Man blir trött. Man vill inte kliva upp ur sängen.
Det är deppigt.

Men det är vackert...





Dom bilderna tog jag i lördags på min 2,5 timmes promenad.. Är så härligt att vara ute i skogen o vandra. Om det inte börjar regna förstås.. vilket det såklart gjorde.

Dagen efter åkte jag ut till Botkyrka för att kolla på fotboll. Inte världens roligaste match att titta på. Det stormade och var dunderkallt. Simon fick inte ens spela och dessutom förlorade dom. Men det var ju inte därför jag huvudsakligen åkte dit. Det var ju mest bara för att hinna få en stund med Simme. Och det fick jag, en lååång stund. Efteråt åkte jag med laget o käkade och sen följde jag med till Bromma flygplats innan det var dags för dom att flyga hem igen.



Nu är det inte länge kvar innan det är dags för mig att flyga till Skellefteå. På fredag lyfter planet. Sen är det fullspäckat schema heeela helgen.

Nu tänkte jag gå å hänga lite tvätt men först ska jag visa vad jag upptäckte i måndags:



Dom hade tagit fram julen på Fregattvägen i träden utanför min gamla lägenhet. Tidiga i år igen! :-o


Kommentarer
Postat av: Linn

Härligt med ett nygg inlägg, aj lajk!

2009-10-07 @ 22:09:25
URL: http://livetinorrlans.blogg.se/
Postat av: Anonym

Å, trevligt att få åka norrut ett tag, hälsa Skellefteå från mig :)

2009-10-09 @ 07:29:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0