Mellandagarna och nyårsfirande

Ojdå, jag har visst en hel del bloggande framför mig. Är väl bäst att börja där jag slutade sist. So here we go!



På annandagen blev det godmiddag med tjejerna hemma hos Cissi. Och då menar jag verkligen goomiddag. Ris, kyckling fylld med soltorkade tomater och fetaost och sallad till det. Och till efterrätt hade Liza gjort hemmagjord hallonglass. Mmm!

Söndagen tog jag en sväng på stan med Simon. Var till mormor o morfar på fika och gav dom julklappar. På vägen hem såg det ut så här:



SNÖKAOS med andra ord. Helt galet mycket snö och jag gillar det massor! Trots att det innebar att jag blev tvungen köpa nya vinterskor och täckbyxor o vinterjacka.

Så här såg bilarna ut:





Dom syntes inte ens. Jag kan inte minnas att det kommit så här mycket snö någonsin under hela mitt liv. Ganska så häftigt om jag får säga det själv!



På kvällen var jag och hälsade på denna lilla gosse. Söta lilla Theo!



Egentligen var det tänkt att jag, Theresia o Lina skulle träffas o käka plankstek men pga snökaoset kunde inte Lina ta sig så vi bytte ut henne och planksteken mot Joanna och spagetti o köttfärssås. Och det funkade ju oxå. Lite senare kom Amanda o Martin förbi. Var år o dar sen jag såg henne så det var ju kul.

Dagen efter det var jag o klippte mig hos Cissi. På kvällen va jag på hockey.. tills jag höll på frysa och hungra ihjäl. Och dagen där efter var jag o syrran i fotostudion och fotade loss. Det var hur kul som helst. Och jag tror det faktiskt får lov att bli ett eget inlägg om det lite senare för det är så himla många bilder och jag orkar inte välja o vraka just nu.

Sen var det dags att fira nyår... Redan? oj så fort året gått.



Vi var hos Simons syster det här året och det var verkligen hur trevligt som helst.
Suuupergod mat!

Förrätt gjord av Emma o Fredrik: skaldjursoppa och vitlöksbröd
Huvudrätt gjord av Helena o Eric: Potatisbakelser, entrecôte med rödvinssås och sparris
Efterrätt gjord av mig o Simon: Vaniljglasstårta med varma bär

Helhetsintrycket var perfekt!

Neil höll igång som vanligt. :)





Och dom andra grabbarna kollade hockeyn.



Förstår egentligen inte hur det kommer sig att det ska måsta va hockey varenda nyårsafton, det förstör faktiskt!
Tur jag hade tjejerna och Neil. :)

Rätt vad det var slog klockan midnatt och det nya året var här. Ut och skåla och smälla raketer!








Och här kommer årets bild. Tanken var att Helena skulle ta ett fint kort på mig o Simon. Men sen kom en liten Neil o skulle krypa mellan mina ben. Fast det märkte vi inte förrän efter bilden togs. Hur som helst, gullig bild.



Resten av kvällen spelade vi sällskapsspel. Neil höll sig vaken till kl 1. Taxin kom strax efter 3.

Roligaste nyåret på länge!

Och vet ni, nu orkar jag inte blogga mer för idag. Så jag tar resten sen. Ni skulle ändå inte orka läsa allt.

Kommentarer
Postat av: Pia

och jag som oroade mig för att vi skulle ha bloggat om samma! men du har bloggat fram till nyår och jag efter nyår. så det var ju lungan. men jag ville ändå inte bryta mitt flow.



jag orkade läsa allt för det var så mkt bilder och bilder är alltid roligt. kan se hur många som helst utan att bli less tror jag.



bra bloggat!

tjing!

2010-01-06 @ 01:17:08
URL: http://piabur.blogg.se/
Postat av: Linn

Jag håller med föregående talare, mkt bra bloggat! :)

2010-01-06 @ 13:06:34
URL: http://livetinorrlans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0