Glada nyheter på följd

Lättnadens lättnad! Nu är allt fixande över och det är dax att pusta ut. Jobbade som en tok dagen innan utställningen för att få allt klart. 10-22. 12 timmar med andra ord! Jag var så trött och slut när jag kom hem att jag knappt orkade lyfta ett lillfinger. På fredagmorgon vaknade jag lite senare än jag tänkt så det blev såklart stressigt. Hann inte städa här hemma som det var tänkt. Åkte till skolan och gjorde en final touch. Allt innan vernissagen var helt kaos. Alla virrade runt. Precis kl.13 var allt färdigt och vernissagen kunde börja. Det dök upp mkt folk och jag hörde från olika håll o kanter att mina grejer gillades. Ida, Amanda, hennes pappa och Inga-Lill var där. Även Viktor och Anton lite senare. Och sist men inte minst kom syrran o Matte dit, direkt från Skellefteå. Superkul!
Någon dag till veckan ska mamma o pappa komma o kolla. Och förhoppningsvis följer även Tommy o Karin med.
Fick blombud från mamma och pappa. Det var en av höjdpunkterna på dagen. Blev så glad över det. Och blommorna var så klart rosa och superfina! Tack snälla mamma o pappa! :)

Timmarna gick, jag hann få ont i fötter och ben och var riktigt trött. Regnet öste ner och klockan blev 4. Dax att åka hem för ännu lite stress. Klädombyten, smink, platta hår, slå in paket, få paket (av ida, ett jättefint fjärilshalsband och ett snyggt hårband. Tack gumman!) och bege sig till Fabriken för en trevlig middag med klassen. Grillat på menyn. Supergott fastän det inte fanns nåt kött. Efterrätten dukades upp och lärarna fick deras hängmattor vi köpt i present. Tänkte att dom kan behöva lite avkoppling efter detta år.
Kl. 22 öppnades lokalen för omgivningen. 300 på gästlistan, skulle tippa på att det var ca 200 som kom dit. Väldigt kul! Allting flöt på bra. Baren, dörrvaktandet, DJ:sarna. Däremot dök polisen upp såklart. Men bara för att cirkulera ett varv runt byggnaden och sedan bege sig iväg.
Jag vet inte hur länge festen höll på. Men jag var hemma och isäng halv 7 imorse iaf.

Idag är jag faktiskt förvånansvärt välmående. Efter lite skräpmat känns livet på topp, eller nåt åt det hållet.
Man kan väl inte må annat än bra när man får så goda nyheter som jag fått idag.

Nyhet nr 1: Fått ett kusinbarn idag. Jens o Mia fick en liten pojke. Så nu har alltså Lisa blivit storasyster. På tal om kusinbarn så döptes lilla Daniella igår. Hade varit kul att vara där. Längesen jag var i Sthlm. Borde nog ta mig en tripp dit i sommar. :)

Nyhet nr 2: Theresia och Daniel ska flytta. Vi blir grannar!!! Så underbart! Nu har jag ju snart alla mina älsklingar omkring mig. Både Tess, Vickan o Pia. Så himla bra! Bara Lina, Ida o Amanda som saknas. Men det kan va bra att Ida, Amanda och grabbsen bor i Umeå. Det ger mig anledning till att åka dit då och då. Och Lina bor ju iaf i Byske nu och inte i Hedemora.
Jag o Tessan har gjort upp en plan. Nu när vi flyttar båda 2 till Getis ska vi börja promenera och träna tillsammans. Om det går som vi vill och hoppas ska vi försöka ta en promenad varje dag innan jobbet börjar. Sen dra till Friskvårds och träna tillsammans några ggr i veckan. Jag ska rycka mig i kragen och försöka greja utmaningen utan så mkt fusk. Wish me luck för det lär behövas!

Pia - Det gör inget att ni åkte hem igår. Jag har full förståelse att du är trött och slut. Så du behöver inte ha dåligt samvete. Jag är otroligt glad att ni kom på vernissagen. Jag och Ida får planera in en utflyttningsfest i juni. Då är du mer än välkommen. Sen lär vi ju ses typ jämt när jag flyttat till huset brevid. Vi får peppa inför sommaren och se till att vi gör den till det bästa!

Nina - Jag har ju lovat dig bilder från vernissagen. Men lugn bara, dom kommer. Fast lite senare. :)

Toppenbra väder idag. Kanske borde man sluta sitta framför datorn och istället gå ut. Promenad någon?
För övrigt har jag sprit i håret, på gårdagens kläder och i skon. Tack för det Anton! :P (tror jag det var iaf.)


Kommentarer
Postat av: idiiis

Det var en lyckad dag igår, jättebra utställning(du e grym), festen var kul även fast jag var cp you know :)
Menmen nuu ska vi se film!
hihih poppop

2007-05-20 @ 22:47:47
URL: http://idos.blogg.se
Postat av: pippi piiii ;)

hola chica!
haha, sprit överallt? jag trodde att man drack sprit.. men jag är väl gammalmodig? :P
Låter som att du var nöjd med första dan av utställningen samt festen efteråt. Kul kul!
Det var roligt att komma upp o se. Synd bara att vi inte hann ses mer. Och lite av det berodde nog på att det tog sån tid för mig att packa allt jag behövde ha med mig till umeå. och sen när jag for hem så behövde jag ju inget av det! :/
så det ver ju onödigt vet jag så här i efterhand. men inte lätt att veta!
är iaf glad att jag for hem o sov i stället för att festa. kan säga som så att sex timmars scenrep på Nordanå tog på krafterna! Var heeelt slut igår!
Nu få vi bara se till att tajma utflyttningsfesten så att jag med kan komma o sen blir det SOMMAR o tusen fester! Både i Byske o på Getberget! :)
Puss o kram, snygging!

2007-05-21 @ 21:35:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0