Grillparty i korren

I lördags tog jag o Ida bussen ner till stan. Jag var där i ca 15 minuter minuter. 5 minuter till Stadium för att kolla på alla saker jag gärna skulle velat ha, men inte har pengar till. Med den inställningen är det ju inte särskilt roligt att gå på stan. Gick till den "gröna affären" och sökte "tröst" eller rättare sagt botemedel för törst och efter det tog jag bussen hem.

Blev en snabb visit på stan, men vad gör man inte för att hinna få fint hemma när man får besök.
Vid 2 tiden dök Theresia och Daniel upp. Ett trevligt besök. Kört bil ända från Skellefteå.



På kvällen tog jag mitt pick o pack och vandrade till Stipendiegränd. Möttes av ett glatt gäng tjejer och killar.
Grillen startades och köttet lades på. Grillat är verkligen bland det godaste man kan äta. Och för att inte tala om efterrätten. Det hade ni gjort bra grabbar! Hajkbananer. 
Tack vare Ola och Spalding är min kappa numera dränkt i öl och tack vare mig och min oförmåga att hålla i en cider är Amandas byxor dränkt i cider. Hur kunde detta komma sig?



Tyvärr var det väldigt kyligt ute så vi tog oss friheten att gå in för ytterligare aktiviteter. Antingen kan man smyga runt i korridoren med låtsaspistoler. Eller oxå kan man spela fotboll och dessutom lyckas vara totalt osmidig så man klämmer handen rejält i dörren. Nu för tiden är min hand röd, gul och blå.



image153

image152

En inte alltför smickrande bild på mig, Mandy o Vicke. Den enda som ser normal ut är nog Amanda. :)

image154

Vicke o Tuss

Här kommer en serie på Amandas oerhört smarta sätt att få sig en sittplats i soffan:



image160

Till slut lyckades hon

Här kommer en annan serie bilder, denna gång på kombosarna

   

Ida bara babblade o babblade i telefon och ja vad ska jag göra under tiden? Ta kort såklart. Nåt måste man roa sig med.

Ja det var den helgen. Nu är det måndag igen. Har varit på combaten och slagits, grymt rolig träning idag. Både nytt o gammalt. Det var tur för jag börjar va less på det nya programmet. 
Tiden går fort, med största sannolikhet är det väl fredag och helg snart igen. Och vad som händer då återstår att se.
Innan jag går o lägger mig vill jag tipsa om en låt. Laakso - Italys Helsinki. Peter Jöback är lätt gay! Men det visste vi ju redan.
Nattinatt!

Kommentarer
Postat av: Pia

Gillar smygarkorten! Lite gulligast ni är på dom! :D

2007-05-08 @ 03:06:17
Postat av: Ida

du är så duktig på att lägga in bilder i bloggen, keep ut the good spirit!

2007-05-08 @ 16:10:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0