Gung gungeligung

Nu är det alltså torsdag. var tvungen att tänka efter. Har totalt tappat bort tiden. Såg nyss att klockan är närmare midnatt, men det känns som om den skulle vara vid 7. Beror nog på att det är så ljust ute. Ja det måste det vara. Sommaren rullar in och det känns såå himla bra!
Just nu är jag hos syrran. Färgat hennes hår RÖTT! Längesen hon var en rödtott, men det var väl dags antar jag. Hihi. Vi har även varit o lekt i jättegungan i dinosaurieparken här brevid. Bildbevis kommer så håll i hatten. Man kan inte alltid vara en skönhet.

     

image172

image174

   

Igårkväll eller rättare sagt igårnatt spacklade jag väggarna i leggan. Extremt jobbigt, men jag var typ bra på det. Eller så kanske inte. Beror på vem man frågar. Jag tyckte iaf att jag skötte mig snyggt för att va en första gång..
Imorse kom syrran o Matte på frukostbesök. Sen var det bara att sätta igång med tapetseringen.. eller ja, efter en hel del annat fixande o trixande. Tog sin tid. En gång sa en lärare till mig "allt tar minst dubbelt så lång tid än man beräknat" Har insett nu att det kanske faktiskt ligger en poäng i det hon sa. Faktiskt heela tiden i mitt liv. Jämt o ständigt. En jädra tidsoptimist är vad jag är. Men o andra sidan.. Det är väl alla vi från Karlssons-släktet.. ;P Iaf jag, syrran o mamma. :)



Tapetseringen är ju inte direkt klar än. Men vi börjar bli rätt snabba, Matte o jag. Jag skär och klistrar och Matte placerar dom. Bra teamwork! :) Ska nog bli bra så småningom. :)

Har faktiskt hunnit med att va ute i solen lite idag. Har varit strålande väder. Jag o Vickan köpte jordgubbar o satte oss på en filt i gräset. Hade såklart min nya bikini. I like it!! :D

Snart ska jag hem,. Börjar nog vara sovardax.
Tänkte försöka vakna tidigt även imorgon. Har faktiskt (tro det eller ej) stigit upp tidigt alla dagar denna vecka.
Ska ut o springa imorn igen me Vickan. Nu jäklar ska vi se till att hålla igång träningen. :) Jag tror på oss o dessutom så flyttar snart Tessan hit, då blir det en till i tränargänget. :) Perfa!

Imorgonkväll ska jag till Byske. Hälsa på min Linagumma. Vi har setts så lite nu på sistone. Dax att ta igen ett år eller 2. :) Blir tacos till middag, lite promenad o skvaller.

Kommentarer
Postat av: Proppen

hej Mayo!
visst hade vi trevligt igår? men jag fattar inte vart tiden tog vägen? :O
Matte blev lite stött för att jag inte hunnit städa mer när han kom hem, men när skulle jag ha hunnit det? Som du sa... klockan var ju typ bara sju! :P
Inga kort från jordgubbskalaset?
Puss på dig, hurtbullen!

2007-06-01 @ 09:13:59
Postat av: ida

Ja hur går det med springandet?! =) Vad duktiga ni är!!

2007-06-01 @ 16:58:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0