Namnsdag idag

Idag har jag namnsdag, gratta mig!!! Charlotte-dagen idag.
Fast det står ju Charlotta i almenackan, det är ju lite kasst. Maja finns inte heller numera. Fattar som inte varför..
Varför ska såna namn som t.ex Berthold finnas, men inte Maja. Vem heter Berthold lixom???

Åkte till Skelet igår. Åt en smarrig middag med mammsen o pappsen. Sen drog jag till mitt place och syrran kom förbi en liten stund innan jag skulle iväg till Vickan. Jag o Vickan satt mest o skvallrade hela kvällen. Vi har alltid mkt att snacka om. Vi uteslöt utgång, skippade partyplaggen, tog på oss mjukiskläder och begav oss till våran dinosaurielekpark istället. Mkt roligare än om vi hade gått ut tror jag för jag har hört att det va halvdött på stan.

Imorse vaknade jag toktidigt. Jag begriper inte varför det ska va så svårt att stiga upp på vardagarna men när det väl blir helg då studsar man upp ur sängen. Iofs skönt att slippa sova bort en hel dag. Men inte då man mår illa och skulle behöva lite sömn. Men är det omöjligt att somna om så är det. Gick till syrran istället. Hon hade minnsann inte stigit upp ännu.

Nu är jag i Båtvik. Har käkat lunch och snart är det dags att bege sig igen. Mot Umeå och Mumindalen! Blir grillat till middag ikväll, sen schlager och möjligtvis utgång. Ser fram emot denna kväll som jag gissar kommer bli trevlig. Kan det bli annat när man umgås med mumintrollen? :P



Åh snälla, kan vi inte flyga runt på små rosa moln ikväll? Vad säger ni om det?

Kommentarer
Postat av: Anonym

grattis då :D

2007-05-12 @ 14:57:13
URL: http://www.tasteofmine.blogg.se
Postat av: Tess

Grattis på namnsdagen! Hoppas du får det kul ikväll med eller utan rosa moln! Kram kram

2007-05-12 @ 17:58:51
URL: http://theresiaandersson.blogg.se
Postat av: ida

vilken söt bild :D alltså fusk namnsdag ;)

2007-05-12 @ 18:24:03
URL: http://idos.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0