Uppe med tuppen

Hade ställt väckarn på halv 8, mest bara för att kolla ifall jag möjligtvis skulle vara pigg nog att stiga upp och fara till Båtvik för att hämta upp näten. Brukar ju va rätt osannolikt att jag stiger upp den tiden om mornarna, men var ett undantag kan man lugnt säga. Jag var pigg som tuppen, klev upp, tog katten med mig och körde dom 3 milen till Båtvik. På vägen såg jag ytterligare ett dött djur. Nu är det 3 roadkills på en och samma sträcka och jag tror jag börjat inse varför. BJÖRNEN som tydligen smyger omkring i skogen. Klart smådjuren måste fly, förstår väl vem som helst. Usch vad jag ogillar björnar. Inte bara en gång jag drömt mardrömmar om dom bjässarna. Huvva! Nån gång i mitt liv kommer jag möta en björn, det är jag säker på. Och det kommer inte vara ett trevligt ögonblick.

Hur som helst, jag tog mig till Båtvik. Pappa, Gun och Erik satt o väntade vid båten så vi begav oss ut. Trots att jag inte fick mig min favoritplats i båten (längst fram) var det en härlig båttur. Och fiskelyckan var med oss. 10 sikar, 8 abborrar, 1 lake och 1 strömming.

image356

Gun o Erik. Som är och hälsar på från Stockholm

image357

Pappa fångar in langnern

image358

Och så jag då

Blir nog en lugn dag idag, vilket känns helt ok. Ska nog och kolla på fotboll me Lina och ikväll blir det kanske bio. Ja nåt i den stilen iaf. :)

Sen vill jag bara tala pga björnar, kanske inte är så att jag direkt ogillar dom. För dom är ju som söta. När dom är ett stort staket mellan mig och björnen eller när dom visas på tv. Men när dom kutar runt fritt i skogen och man inte riktigt alls vet vart dom håller hus så är jag fullkomligt LIVRÄDD för dom.
Sådärja, nu har vi fått det ur världen. Kan tillägga att igår kväll när jag körde till stan körde jag inte alls särskilt fort ifall björnen skulle dyka upp..

Ojdå, nu gick 2 av mammas tangenter lite sönder för att en liten katt vid namn Boss höll på trilla ner från bordet och grabbade tag i tangentbordet. Så kan det gå. :)

Nu måste jag på Statoil och köpa baklysen till bilen. :/


Kommentarer
Postat av: Liza

hallå=)jag åker på onsdag....längter!!ja men kom å jobba du med=)du får säker jobb=)....nu ska jag på 80-års kalas...hoppas du har det bra1

2007-09-09 @ 10:32:45
URL: http://kookaburra.blogg.se
Postat av: ida!

vadå för björn?!?

2007-09-09 @ 18:15:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0