Förstklassigt besök!

Vem ska hinna blogga först? Jag, Pia eller Julia?

Kan då garantera att vi alla tre haft en toppenhelg i Stockholm. Tack tjejer för besöket!

Okej, vi tar det från början..

Torsdag: Syrran kom hit! Och eftersom hon fyllt år så hade jag en överraskning till henne, nämnligen biljetter till....



Innan föreställningen började passade vi på att reservera ett bord till pausen och beställde varsitt vinglas o lite snacks. Väldigt smart grej tyckte jag, för köerna i paus orkar man ju inte stå i. :)
 
 

Själva föreställningen var bara helt enkelt sååå grym. Fast lite läskig några gånger då dom gör volter högt upp i luften, faller från höga höjder eller gör konster i på hög höjd och håller i sig bara i ett rep. Man tappade nästan andan ibland, men det var bara en sån häftig upplevelse! Rekomenderas till ALLA!

Fredag: Lucia på dagis. Det blev ett tunnt Luciatåg pga att hälften låg hemma i vinterkräksjukan.. usch! men trots det var tåget väldigt vackert och barnen var såklart duktiga!



På kvällen åkte vi in till stan för lite käk på Jensens. Fick världens bästa service. Gratis extrasås till maten, gratis banana boat till efterrätt, gratis kaffe och the och väldigt mycket humor. Det uppskattades väldigt mycket! Han fick rejält med dricks!

  

Efter käket åkte vi till Gamla stan till ett ställe som heter Le Rouge! Väldigt Moulin Rouge-inspirerat. Röda sammetstyger, lyxigt, häftiga kostymer, dräkter och bra show! Äta där bör man inte göra alltför ofta, för då blir man ruinerad. Fast en god drink då och då skadar ju aldrig, för dom va verkligen gjorda med omsorg!



Lördag: Överraskning nr 2, nämnligen JULIA!!! jag och Julia hade planerat länge att hon skulle komma till Stockholm men beslöt att inte tala om det för syrran. Och jag kan ju säga som så, Pia blev riktigt överraskad och riktigt glad när Julia dök upp bakom en hylla på Make up store. Synd att jag inte fångade ögonblicket på bild.

Vid 12 tiden mötte vi upp Ninnie för att ta en fika med henne och sen var det bara shopping shopping shopping som gällde! målet var väl egentligen att hitta så många julklappar som möjligt. Och se hur det gick.. nej inte alls. Vi glömde totalt bort klapparna och blev istället fokuserade på att hitta oss varsin festklänning att ha på juldagen. Och sånt tar sin tid. Vi kom oss inte från stan förrän klockan var efter 8. Då blev det bråttom. Snabbt duscha, byta om, fixa hår o smink samtidigt som man ska hinna dricka vin o drinkar. Sen vidare in till stan och till Le Rouge igen för att visa Julia stället.



JULIE!!!



Systrarna B!



Helan och Halvan



Avslutar med den bilden för nu orkar jag verkligen inte ladda upp fler bilder. Går såååå segt med mitt tröga modem. Men den bilden sammanfattar hur rolig helg vi haft. Återigen, TACK tjejer för en oförglömlig helg!

Tror förresten jag var den som hann först. Men ni kan ju alltid hålla utkik på Pia och Julias bloggar. Dom lär väl oxå blogga så småningom. Och kanske har dom fler bilder. (kan säga som så att våra kameror har jobbat på rätt friskt under den här helgen..)

Pia & Julia

Kommentarer
Postat av: Pia

I LOVE YOUR UPDATE!!!



Och jag älskar våran helg. Såå himla härligt att få göra så mkt roligt på en gång. Det måste göras om!



Skrattar lite extra åt "helan och halvan" och så gillar jag sista bilden! Jag har inte hunnit titta på dina och julias bilder från den kvällen än. Men jag ska göra det snart.



1000 tack syster och Julia för en underbar underbar helg.



kram

2008-12-15 @ 22:35:31
URL: http://piabur.blogg.se/
Postat av: jessica

som vanligt bjuder du på en massa roliga pertybilder :D yes maya! då ses vi kanske ute i stan ;D

2008-12-15 @ 22:58:43
URL: http://jwikberg.blogg.se/
Postat av: Julia

Haha, underbara bilder! Kollade på den där sista bilden på oss igår och höll på skratta ihjäl mig:D Jag ska blogg imorrn, varit mkt idag! Men då lägger jag upp lite bilder;) TACK SÅ MYCKET FÖR I HELGEN!! ;D Ses snart!! PUSS

2008-12-15 @ 23:39:22
URL: http://jooleeah.blogg.se/
Postat av: Julia

Haha, Helan och Halvan är ju underbar! Fattar inte hur Pia kan se SÅ liten ut och jag SÅ stor ut.. ;D

2008-12-15 @ 23:40:36
URL: http://jooleeah.blogg.se/
Postat av: liza

Ni verkar haft det helt otroligt kul. Ska blogga efter min Umehelg i januari. Och så klart bröllopet. Kom hastigt på men, är man galen och friar på bloggen så...

2008-12-16 @ 00:16:21
URL: http://elisaochpusi.blogg.se/
Postat av: Ida

Åååh jag hade önskat jag var med er! Men du, i februari är vi ett gäng härifrån som tänker åka och se Bounce i din stad! Kan man få hyra in sig då?! ;) Också är du självklart välkommen att joina oss på föreställningen. På torsdag ska vi kolla biljetter så fundera på saken :) kraam!

2008-12-16 @ 18:21:17
URL: http://idmi.blogg.se/
Postat av: Ida

Det verkar bli början på mars om jag inte minns fel. Vi ska bestämma imorgon men jag tror vi sover på flera olika ställen, ska kolla upp det där!

2008-12-17 @ 11:01:51
URL: http://idmi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0