Hockey istället för middag

Ändrade planer. Som du kunde läsa i föregående inlägg så skulle jag och Simon ut och äta middag på Alla hjärtans dag. Men nej så bidde det inte. Det blev HOCKEY istället. Tro det eller ej, men jag hade aldrig förut varit på en hockeymatch så det var väl banne mig på tiden. Och det va kul, roligare än en middag kanske till och med även fast det inte riktigt går att jämföra. Och dom vann ju dessutom, det gör det hela ännu roligare.

image501

Så var det helg igen.
Igår var det som vanligt Let's Dance i Bärsan. Idag har jag jobbat på förmiddagen och nu sitter jag hemma hos syrran. Vi skulle ju fara och handla, men vi tog visst en vilopaus först i nån timme. :)
Ikväll blir det lugnt, har egentligen inga planer och det känns skönt. Orkar inte göra nåt särskilt.
Tror jag ska städa o dona på lite hemma. Känns som att min katt bidrar en hel del till att det inte alltid är så fint hemma. Bara för några dagar var det kliniskt rent (dom dagar han var hos mamma o pappa) och direkt han kommer hem passar han på att välta ner 2 blomkrukor på golvet. Yippie! Porslin och jord överallt. Det va dessutom 2 av mina favvokrukor. Har snart inga krukor kvar, och det är inget skämt. Kanske borde inhandla nya. Det kanske finns några fina på Maxi? :)
Några nya blommor (som håller sig länge) vore oxå en bra investering. Antingen så dör dom bara, eller så tuggar Bosse sönder dom. Plastblommor? Nej såna är inge kul...

image502

Och det var allt för denna gången. :) Hej svejs!

Kommentarer
Postat av: Pia

hej Mayo!
Du köpte ju faktiskt nya krukor på Maxi. Och dom var ju ändå ganska smala, så tjock-Bosse kanskte tar sig förbi dom utan att välta ner dom? ;)
Vi ses snart o ser lite film. Tycks stå mellan sci-fi thriller, ängel-action och engelsk rom-kom. Hmm... hoppas det blir bra! Tror nästan på änglarna. Puss

2008-02-16 @ 21:21:15
URL: http://piabur.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0