1 månad till julafton!!!

Oh du milda Matilda vilket jäkla snöoväder!
Och jag fullkommligt älskar det! Vet inte hur många snöänglar jag gjort idag med kidsen. Skulle ha kunnat va ute hela dagen. Fast det kunde jag ju såklart inte. Men jag gick hem åtminstone och det är en bra bit vill jag lova. Och kändes som ännu längre idag i och med att cykelvägarna var i princip oplogade.

Det var faktiskt en mamma till ett av våra barn som halkade utanför dagis så illa att hon bröt foten och fick operera. Stackarn! :( Hon lär inte få nån särskilt lyckad jul i år inte..

Och på tal om julen så stod det en julgran i mitt trapphus idag. Julstämning på hög nivå vill jag lova.. Men är det inte lite väääl tidigt? Har beslutat mig för att köpa en STOOOR julstjärna att hänga upp i mitt gigantiska fönster så jag hinner få liite julstämning här hemma iaf innan jag åker till Skell.
Dessutom har jag å Soffan bestämt att vi snart ska ha en dricka glögg, baka pepparkakor, snacka skit-kväll nån dag riktigt snart. Kan behövas.

Förresten så har Simmes brorsa och hans tjej Jeanette fått en liten bebis.. En pojke blev det, men jag vet inte vad han ska heta än. Nu kan Neil och lillebebben leka med varann, va kul! Längtar att få träffa dom båda. Bebisar är ju bara så himla söta!

Tänkte jag skulle avsluta inlägget med lite bilder från föregående fester som jag ännu inte lagt ut.. Bäst att lägga upp dom bilderna så dom inte försvinner... som alla andra utav mina bilder just gjort. För som ni vet har min dator kraschat. Det är hårddisken som gett upp. Skickade den till mammas jobb så en av hennes kollegor skulle ta sig en titt men idag meddelade han att nej, det är kört för min stackars lilla hårddisk.. Alla gamla bilder är gone! Och det är klart jag blir ledsen, men samtidigt så får jag väl skylla mig själv.. :/

Jaja, här kommer mina partypics iaf:

Drinkparty hemma hos Sofie med hennes vän Linda som var och hälsade på från Göteborg. Vi gjorde sjuuukt goa drinkar. Utgång på Café Opera.



"Jobb"fest. Några från Nallebjörnen och några från Kalvhagens förskola träffades hemma hos Louise för att dricka vin, spela spel, sjunga, dansa å snacka skit. Vid halv 2 tiden kände oss jag o Soffan redo för stan så vi tog en taxi till White room och var där till halv 5. Blev sent med andra ord.





Ja där har ni några bilder att gnaga på..
Förresten vill jag bara meddela att jag idag betat mig igenom allas bloggar och läst allt jag missat. Det tog en jäkla tid ska jag säga. Men roligt var det.

Och jo, nu är det exakt en månad kvar till julafton. Åh vilken längtan!

Kommentarer
Postat av: Pia

yay!

En månad till julafton och alltså ses vi om mindre än en månad! :D

Eller ja... det gör vi ju förstås ändå iom att jag kommer och hälsar på om typ tre veckor. :)

det ska bli najs. Lite julshopping i sthlm.

Härligt att höra att du lär barnen göra snöänglar. Antar att du har skaffat en varm och skön overall? ;)

puss puss

2008-11-24 @ 22:14:47
URL: http://piabur.blogg.se/
Postat av: Jessica

Jag tyckte den var bra. Alltid kul att göra nått annorlunda! Vi satt nästan högst upp så jag såg inte så bra och jag tycker nog att slutet blev lite långt men grymt imponerad av när han sjöng igenom korta bitar av alla sångerna!

Vad mycket ung personal ni verkar ha på förskolorna!

Kram

2008-11-24 @ 23:17:10
URL: http://princessjessie.blogg.se/
Postat av: Ida

Jag antar att det innebär att mina gamla bilder också är försvunna? Synd men som sagt så får vi skylla oss själva...

Hoppas ni får fortsatta härliga dagar i snön!

Kramar

2008-11-24 @ 23:22:14
URL: http://idmi.blogg.se/
Postat av: Julia

Hej hopp! Jo, jag älskar verkligen dammsugaren=) Ja, vore toppen med en helg i Sthlm! Vet dock inte hur mkt tid jag har..mkt i skolan nu. Men vore kul om jag iaf kunde komma en av dagarna som Pia är där iaf;) Lite sångbio á la Mamma Mia:D Kolla in min blogg, jag har gjort en sak;) Puss

2008-11-25 @ 21:14:17
URL: http://jooleeah.blogg.se/
Postat av: Pia

Men Maya! Jag skrev ju att jag hade tänkt börja uppdatera en gång varje dag - men när jag skrev det så hade det ju redan skitit sig! :P

Nu orkar jag inte uppdatera för livet känns lite pissigt just nu och då är det inge kul att skriva :(

2008-11-25 @ 21:48:23
URL: http://piabur.blogg.se/
Postat av: Julia

Haha, ja jag vet inte om det kommer så mkt här näst. Kanske får sara ut håret då eller nåt=) Ja, det är ju sant..men det är väl vanliga versionen som kommer på film, då kanske sing a long går ett tag till! Ska kolla läget inför den helgen, kan gå, kan gå=)

2008-11-25 @ 22:27:57
URL: http://jooleeah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0