Fest=träning...??

Ikväll blev det som sagt lite fest.. Skulle ut till Kista eftersom Olof och hans jobbarpolare hade sitt hotell där..
Det blev lättare sagt än gjort.

Så här gick det:

21:08 Lidingöbanan till Ropsten
21:30 T-banan till T-centralen
21:45 T-banan mot Akalla

Ända dit grejade jag galant. Det var sen när jag skulle från t-banan till hotellet det blev trubbel..
Promenaden som skulle ta 5 minuter tog mig 1 timme och 17 minuter.

Vägbeskrivningen jag fått av Petter var "Gå först över en bro över en väg, sen kommer det att komma en park och en parkering. sen kommer du se ett Mc Donalds och där brevid ligger hotellet."

Jo tjena mittbena! Gick över minst 3 broar och förbi flera parkeringar och inte fan dök det upp nåt hotell inte..

Efter lite förfrågningar på vägen blev jag guidad till Mc Donalds och javisst där låg det ett hotell. Men det visade sig vara FEL hotell. Jag hade gått åt pipsvängen fel. Långt bort utav helvete. Receptionisten på Hotell Fel tyckte synd om mig och tipsade mig att ta taxi så jag skulle slippa gå hela biten. Och det gjorde jag.

92 spänn åt helvete men det var det väl värt antar jag, för inte hade jag så gärna promenixat hela den biten..

När jag väl kom in på deras hotellrummet (23:17) fick jag en öl av Olof. Första gången jag tyckt att en öl smakade helt okej.
Men jag hann knappt va där innan det va dags att dra in till stan.. Debaser på Medborgarplatsen fick det bli eftersom Ewa och Tomas befann sig där.. Hade skoj den korta tiden vi hann vara där om än det inte är min typ av musik riktigt...

Sen var det bara att ta taxi hem. och nu är jag hemma. Home sweet home. Den här kvällen blev ett äventyr.
Nu längtar jag sååå himla mycket till torsdag då Simon kommer hit. Han va så söt när vi snackade i telefon för en stund sen.. och såå trött. Han höll nog nästan på somna medan vi pratade. Synd bara att det inte va på min kudde han skulle sova.

Nu är klockan halv 5 och dags för SÖMN även för min del.
Är helt trött efter min promenad och mina fossingar har ont. Nästa långpromenad jag tar, då blir det inte högklackat vill jag lova. Det är ett tips till alla!!

Kommentarer
Postat av: Liza

men oj,oj lilla stumpan!jäklar vad du verkar ha gått..ågått!vila upp dig ordentligt idag! puss&kram

2008-10-19 @ 10:27:09
URL: http://kookaburra.blogg.se/
Postat av: Pia

oj, din stackare!

att du inte ringde dom igen om vägbeskrivning efter typ en kvarts promenad?

du som skulle ta det lugnt i helgen!

puss

2008-10-19 @ 11:22:38
URL: http://piabur.blogg.se/
Postat av: Ida

tack för tipset:) Ska genast ta på mig mer bekväma skor och ta mig ut på en liten promme!

Dina sms igår var roliga :)

Kram på dig!

2008-10-19 @ 11:29:09
URL: http://idmi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0