k a o s

Den här dagen har varit kaotisk rakt igenom!!

För det första så var det min första dag jag skulle öppna. Va helt död imorse och kunde knappt kliva ur sängen. bussen skulle gå 06:26 och jag hade fått för mig att den skulle gå 06:24. 3 minuter innan bussen skulla gå kom jag på att jag kollat fel så jag kutade ut till bussen (den är väldigt nära) men hann inte ändå. Fast det gjorde inget, gick en strax efter och jag hann ändå allt jag skulle innan dom första kidsen dök upp. Puh, vilken tur!!

Dagen fortsatte med utflykt och mata ankorna.. Jag Sofie, en vikarie och barnen. Det blev kaos. Mycket gnäll, trötta ben för vissa o alldeles för pigga ben för andra. Hann just så pass ge ankorna lite bröd sen var det bråttom till bussen tillbaka för vi insåg att dom inte skulle orka gå hem. Först missade vi en buss och sen nästan en till. En del barn fick springa till bussen. Tur det va en snäll busschaffis iallafall som hade tid att vänta.

Resten av dagen har ungarna bara varit allmänt jobbiga och vi fröknar är helt slut i våra huvuden och kroppar. Så nej, ingen toppendag. Tur det snart är helg. Fredag, vilket är helt sjukt!! för det va nyss måndag. Den här veckan har gått sååå fort.

Imorron ska jag nog bara ta det lugnt. Men inte på lördag för då ska jag följa Sofie och några kompisar till henne på bartömning.. Kan nog bli en riktigt rolig kväll tror jag. :D



Så här känner jag mig idag. Lika slut som en överkörd groda!

(det är en groda på riktigt, mamma som släpade in den hemma i Båtvik för hon tyckte den va fräään)

Kommentarer
Postat av: Pia

Har mamma släpat in en död groda? Jag trodde det var katter som sysslade med sånt...



Måste iaf få berätta för dig om en dröm jag hade inatt. Vi hade varit i fällfors och var på väg hem då jag såg två björnungar i skogskante, samt tyckte jag såg en skymt av deras mamma.

Då stannade vi lite längre fram och förberedde oss för att åka tillbaka och titta på dom. Fast det tog jättelång tid och innan vi hann vända så kom det ett lejon och jagade oss. Och vi sprang upp på övervåningen och skulle gömma oss (massa folk), men då kom lejonet upp och jag slog honom med en bänk i huvudet tre ggr så han for ner för trappen.. och sedan var jag tvungen att klicka bort honom på ikeas hemsida på min laptop innan han försvann!!



Sen vaknade jag och insåg att jag hade försovit mig och att vi var tvugna att fara till Umeå NU!



Hehe, en riktig Maya-dröm känns det som!



Sen ikväll har det varit upptaktsträff och middag på medlefors med balettföreningen. Jag har bara varit hemma en halvtimme mellan sex och halvsju och sen kom jag hem tolv på natten. Så det är därför jag inte varit inloggad.



Har hämtat mitt panduropaket idag. Men inte hunnit öppna det än.



Puss o kram!

2008-09-19 @ 00:55:56
URL: http://piabur.blogg.se/
Postat av: Liza

oj, vilken dag!!!härligt med helg då ju=)önskar att jag kunde skicka lite bullar till dig oxå!!=)

Bartömning lät ju trevligt! hoppas du får en härlig helg! krammm

2008-09-19 @ 20:44:11
URL: http://kookaburra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0